جدیدترین مقالات

    Blog detail

    راهنمای استفاده از باتری سمعک
    99/11/20

    راهنمای استفاده از باتری سمعک

    سمعک ها بطور روزمره در حال پیشرفت بیشتر و بیشتر می باشند، و تقریبا هر قولی را که به مخاطبان خود تاکنون داده اند را عملی ساخته اند. امروزه سمعک های مدرن تقریبا تمامی نرم افزارها و موارد جانبی به روز را در خود جای داده اند. شما امروزه می توانید از یک باتری بسته به میزان مصرف 3 تا 10 روز کار بکشید.

    ولی خوب سئوال این جا است که چرا با تمام این پیشرفت ها طول عمر باتری سمعک ها همچنان به این میزان غیر قابل پیش بینی باقی مانده است؟

    در جایی یک باتری ممکن است یک هفته عمر نماید، در حالیکه درست همانند همین باتری سمعک در جایی دیگر ممکن است دو یا سه روز تنها عمر نماید؟ البته بیشتر طول عمر باتری به میزان عدم توانایی شنوایی شما است که بستگی دارد، میزان کارکرد سمعک و سپس میزان مراقبت شما از سمعک است که می تواند نقش تعیین کننده ای در طول عمر سمعک شما ایفا نماید.

    ولی با تمامی این اوصاف، همچنان مواردی وجود دارند که می توانند باعث افزایش طول عمر باتری یک سمعک گردیده و یا میزان بهره برداری از یک باتری را بصورتی حداکثری افزایش داده و یا حداقل میزان بهره وری آن را به میزان حداکثر ممکن برسانند.

    در این جا ما برای شما 10 توصیه آماده کرده ایم که بتوانید از طریق آن ها کارایی باتری خود را به طرزی حداکثری افزایش دهید:

    1. اجازه دهید تا باتری سمعک حداقل 2 تا 3 دقیقه تنفسی داشته باشد

     

    زمانی که تب محفظه باتری را خارج می سازید، اجازه دهید باتری ها قبل از گذارده شدن داخل سمعک چند دقیقه ای هوا بخورند. این مدت زمان را اصطلاحا زمان فعال سازی می نامند، در این زمان هوا به مواد داخلی باتری خواهد رسید. و باعث فعال سازی آن مواد خواهد شد.

    2. دستان خود را قبل از تعویض باتری سمعک بطور کامل شستشو دهید

     

    بیاد داشته باشید که آلودگی ها و گرد و خاک می تواند در صورتی که بر روی سطح باتری باقی بماند باعث آسیب رساندن به آن گردد، مخصوصا باتری های سمعک ها، همچنین از نقطه نظری دیگر چربی جمع شده به دور سطح باتری می تواند باعث بسته شدن راه رسیدن هوا به مواد داخلی باتری نیز گردد.

    3. شب ها که از سمعک خود استفاده نمی کنید درب محفظه باتری آن را باز نمایید

    در هنگامی که مشغول استفاده کردن از سمعک خود نمی باشید، حتما لازم است تا درب محفظه باتری آن را باز نگه دارید، باز گذاردن درب محفظه باتری هنگامی که سمعک مورد نظر ما خاموش می باشد، باعث می شود تا باتری آن سالم باقی بماند و از سولفاته شدن آن جلوگیری به عمل خواهد آمد. مخصوصا شب ها که در حال استراحت هستید، حتما این محفظه را باز بگذارید، این باعث می شود تا رطوبتی که در داخل آن جمع شده است تخلیه گردد.

    4. از یک ماده رطوبت زدا در محفظه باتری سمعک استفاده نمایید

     

    وسایل رطوبت زدایی از باتری سمعک می تواند باعث شود تا میزان رطوبت داخلی آن کاهش یافته و کمک بسیار زیادی نیز به سلامت باتری شما خواهد کرد. این کار باعث می شود تا باتری سالم مانده و مخصوصا مواد داخل باتری بتوانند به سلامت به کار خود ادامه دهند و بیشترین بهره وری را نیز از انرژی داخلی باتری ها نمایید. مواد رطوبت زدا هم چنین می توانند در محل نگهداری باتری نیز قرار داده شوند.

    5. باتری سمعک را در صورتی که از دستگاه استفاده نمی نمایید به منظور افزایش طول عمر آن خارج نمایید

     

    این امر نه تنها باعث بهره وری بیشتر از باتری سمعک می گردد، بلکه باعث می شود تا از فساد و سولفاته شدن باتری جلوگیری شده و هم چنینن از آسیب رسانیدن به آن از سوی رطوبت نیز جلوگیری شود.

    6. همیشه تاریخ انقضای باتری سمعک را بررسی کنید

     

    هرچقدر باتری ها دارای مدت تاریخ انقضای طولانی تری باشند، به همان نسبت نیز بیشتر عمر خواهند کرد. در طی زمان باتری بتدریج تحلیل رفته و هر روز انرژی خود را از دست می دهد و حتی ممکن است قبل از این که آن را وارد دستگاه خود نمایید به اتمام برسد.

    در واقع باتری ای که خریداری کرده اید و داخل گنجه است زمانی که داخل دستگاه برای نخستین بار می گذارید تمام شود. همیشه بیاد داشته باشید که تاریخ انقضای باتری یک سال حداقل پس از تاریخ خریداری زمان داشته باشد.

    7. همیشه سعی کنید از باتری هایی که زمان بیشتری از آن ها گذشته است را زودتر استفاده نمایید

     

    بسته های جدید باتری سمعک معمولا دارای تاریخ انقضایی طولانی تر نیز می باشند، به همین خاطر از باتری هایی که مدت زمان بیشتری است آن ها را خریداری نموده اید استفاده نمایید، این کار باعث اطمینان خاطر به مراتب بیشتری خواهد شد، به این ترتیب می توانید بیشترین بهره وری ممکن را از هر باتری داشته باشید.

    8. برچسب روی باتری سمعک را سعی کنید بر ندارید

     

    برچسب روی باتری ها باعث می شود تا باتری تازه باقی بماند، به محض این که برچسب را باز کردید، باتری فعال گردیده و شروع به تحلیل رفتن خواهد کرد. به همین خاطر تا زمانی که موقع استفاده از باتری نرسیده است برچسب آن را به هیچ عنوان باز ننماید.

    9. سعی کنید باتری سمعک را در محلی خشک نگهداری نمایید

     

    همیشه به ترتیب باتری ها را از قدیمی به جدید ذخیره سازی نمایید، سعی کنید باتری ها را در محلی که درجه حرارت بالا نیست نگهداری نمایید، زیرا درجه حرارت بالا می تواند باعث تحلیل رفتن باتری و کاسته شدن طول عمر آن می شود.

    10. سعی کنید از این به بعد روی باتری های قابل شارژ سرمایه گذاری کنید

     

    باتری های قابل شارژ سمعک ها جدیدترین نسل باتری هایی هستند که در حال وارد شدن به بازار می باشند، جدید ترین مدل این باتری ها مدل Muse iQ می باشد، ولی همچنان در دست آزمایش هستند، ولی ورود آن ها به بازار می تواند جهان باتری های سمعک را جابجا نموده و تکان شدیدی به رقبای موجود در بازار این صنعت وارد نماید. شما می توانید از این باتری ها در طی روز استفاده کرده و شب ها آن ها را شارژ نمایید، البته فراموش نکنید که خود این باتری ها نیز لازم است سالیانه تعویض گردند. البته تعویض سالیانه این مدل از باتری ها به دلیل ارائه توصیه های سلامت افراد می باشد.ن