جدیدترین مقالات

    Blog detail

    راهنمای خرید باتری سمعک
    99/11/23

    راهنمای خرید باتری سمعک

    در واقع باتری سمعک ها را در چهار سایز و رنگ تولید می نمایند، باتری زرد رنگ با سایز 10، باتری قهوه ای با سایز 312، باتری 13 با رنگ نارنجی و در نهایت بزرگ ترین آن ها باتری 675 با رنگ آبی است.

    طول عمر باتری سمعک و سایز های مختلف آن ها چقدر می باشد؟

     

    یک سمعک استاندارد معمول باتری ای متوسط را خواهد داشت. این باتری ها 3 تا 22 روز طول عمر خواهند داشت. البته این به نوع سمعک بستگی خواهد داشت. البته در این میان نوع باتری، و میزان کارکرد سمعک نیز تاثیر گذار خواهد بود.مواردی همچون مدت زمان کارایی سمعک و میزان حد نصاب بهره برداری از آن نیز بستگی خواهد داشت.

     زمان تعویض باتری سمعک

     


    این به میزان استفاده سمعک شما بستگی خواهد داشت، معمولا هفتگی و یا سه روز یکبار نیاز به تعویض باتری وجود دارد، ولی در صورت استفاده زیاد ممکن است هر روز نیاز به تعویض وجود داشته و یا در صورت استفاده اندک ماهی یکبار لازم باشد تا باتری  سمعک را تعویض نمایید.

    نشانه های تعویض باتری سمعک 

     

    - صداها دارای نقص ها و انحرافاتی چند می باشند، و یا به قدری ضعیف می شود که شما مجبور می گردید تا صدای سمعک را زیاد نمایید، متوسط صدای سمعک شما در طی روز نباید تغییری داشته باشد، درصورت تغییر نشانه فرا رسیدن زمان تغییر آن می باشد.

    - صدای مخصوص کاهش ولتاژ باتری سمعک، این صدا نشانه نیاز به تعویض داشتن باتری می باشد.

    لایه محافظتی سمعک چیست و به چه کاری می آید؟

     

    لایه ای رنگی است که دارای اندازه ای کوچک بوده و بسیار قوی می باشد، البته مانند این لایه محافظ باتری نیز برای باتری وجود دارد. این لایه های محافظ می تواند باعث شود تا باتری شما بیهوده مصرف نشده و از مصرف بیهوده آن جلوگیری به عمل خواهد آورد. معمولا به محض این که این لایه محافظ خارج می گردد باتری شروع به تحلیل رفتن خواهد نمود. پس سعی کنید به هیچ عنوان زمانی که به باتری نیازی ندارید لایه محافظ آن را خارج ننمایید.

    افزایش طول عمر باتری سمعک

     

    زمانی که لایه محافظ باتری را خارج نمودید، شارژ باتری شروع به تخلیه شدن خواهد نمود، ولی خوب روش هایی نیز وجود دارد که به شما کمک می نماید تا میزان مصرف باتری  را تا به میزان حداقل ممکن خود کاهش دهید:

    - زمانی که سمعک را در گوش خود نمی گذارید، آن را خاموش کرده و درب مخزن باتری آن را باز نمایید. توجه داشته باشید که شما باید درب مخزن باتری را شب ها باز بگذارید، زمانی که شما خواب هستید و سمعک کار نمی کند، باز کردن درب مخرن باتری کمک می نماید تا رطوبت از داخل آن خارج گردیده و از فاسد شدن باتری جلوگیری به عمل خواهد آورد.

    - در صورتی که از باتری استفاده نمی نمایید، به طول عمر باتری کمک خواهد کرد تا میزان آن افزایش یابد. سعی کند زمانی که سمعک کار نمی کند، باتری را بطور کامل از مخزن آن خارج نمایید، این کار کمک می نماید تا از باتری  و خود سمعک خود محافظت نمایید.

    - سعی کنید از نگهداری سمعک و باتری آن در میزان درجه حرارت بالا جلوگیری نمایید، هر چقدر درجه حرارت بیشتر باشد باتری سمعک زودتر به انتها خواهد رسید. معمولا در صورتی که درجه حرارت بسیار زیاد است سعی کنید باتری را در داخل محفظه آن قرار دهید. این کار به افزایش طول عمر باتری کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

    نکاتی مهم در خصوص نگهداری باتری سمعک

     

    • سعی کنید باتری های سمعک را در درجه حرارت متوسط نگهداری نمایید.

    • هیچ گاه باتری ها را در داخل یخچال قرار ندهید.

    • سعی کنید همیشه قبل از تعویض باتری دست های خود را به خوبی بشورید. هر گونه چسبندگی و در ضمن گرد و خاکی که روی باتری بنشیند می تواند باعث کاهش طول عمر آن گردد.

    • سعی کنید درب محفظه باتری را شب ها که در حال استراحت هستید باز نگهدارید، به این ترتیب کمتر باتری مصرف خواهد شد. این باعث می شود تا میزان مصرف باتری کاهش یافته و از فساد آن نیز جلوگیری گردد.

    • به محض این که یک باتری تمام می شود فورا آن را از مخزن باتری خارج نمایید، زیرا در صورت باقی ماندن باتری در داخل سمعک می تواند باعث فساد دستگاه گردد.

    • باتری دستگاه های سمعک خیلی سریع تمام می شوند، پس بهتر است تا یک باتری اضافی را با خود به همراه داشته باشید، و به محض این که باتری تمام شد سریع باتری را تعویض نمایید.

    • همیشه از باتری های اضافی همراه خود محافظت نمایید تا به این ترتیب باتری اضافی هدر نرود، همیشه باتری ها را از پول های فلزی خود دور نگه دارید، دسته کلید و یا هر جسم فلزی دیگر را از باتری دور نگهدارید.

    منبع: مجله اینترنتی خریدار