جدیدترین مقالات

    Blog detail

    راهنمای استفاده از کامپوزیت دنفیل کره ای
    1400/2/29

    راهنمای استفاده از کامپوزیت دنفیل کره ای

    کامپوزیت دنقیل ساخت کشور کره جنوبی می باشد. این مدل کامپوزیت یک کامپوزیت از نوع ترمیمی می باشد که برای دندان های خلفی و قدامی به کار گرفته می گردد. در رابطه با این محصول لازم است قید نماییم که به غیر ترمیم کردن دندان ها در کارهایی همچون اسپلینت کردن دندان ها، کوربیلداپ کردن و مواردی از این دست می تواند به خوبی به کار گرفته شود. در کل وزن این مدل کامپوزیت چیزی در حدود 4 گرم در هر تیوپ خواهد بود.

    مزایای کامپوزیت دنفیل

    از مزایای این مدل از کامپوزیت دنفیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • کامپوزیت دنفیل کره ای از میزان رادیو اپسیته بسیار بالایی برخوردار می باشد.
    • از دیگر مزایای کامپوزیت دنفیل می توان به برخورداری این دستگاه از ویسکوزیته بهینه اشاره کرد که باعث شده است تا در روند تکمیل شدن دندان تسهیل بسیار زیادی صورت پذیرد.
    • کامپوزیت دنفیل کره ای از سیستم آغازگر پلیمریزاسیون بهینه شده بهره می گیرد که همین پلیمریزاسیونی بهینه می تواند موجب افزایش سطح استحکام و مقاومت در برابر سایش در این مدل از کامپوزیت گردد.
    • کامپوزیت دنفیل در دو مدل معمولی و فلو ساخته می شود و براساس نیاز و شرایط مشتری می تواند از هر یک از این دو بهره گرفته شود.

    رنگ های کامپوزیت دنفیل کره ای

    • رنگ های کامپوزیت های دنفیل کره ای معمولا براساس نیاز و رنگ های دندان های طبیعی بیمار انتخاب می شود، به طور معمول و علی القاعده از رنگ های تیره تر به روشن تر انتخاب کامپوزیت صورت می پذیرد.
    • معمولا از کامپوزیت دنفیل هم برای دندان های خلفی بهره گرفته می شود و هم از این مدل کامپوزیت برای دندان های قدامی استفاده می گردد.
    • از جمله مزایای جانبی کامپوزیت های دنفیل کره ای می توان به مواردی همچون حداقل میزان سایش، بهره گیری از بیشترین میزان مقاومت، بهره گیری و استفاده اسان، داشتن تنوعی عالی از میان دیگر کامپوزیت های برخوردار بودن از رنگ ها و نمایی طبیعی تر و زیباتر، و همچنین در نهایت می توان به خاصیت میزان رادیوپلاستی بسیار بالای آن اشاره کرد.

    ویژگی های کامپوزیت دنفیل کره ای:

    در واقع باید این حقیقت را عنوان داشت که کامپوزیت های دنفیل نوعی کامپوزیت ترمیمی از نوع میکرو هیبریدی بوده و در آن ها از رزین نوری بهره گرفته شده است.

    از جمله دیگر ویژگی های کامپوزیت های دنفیل باید به بهره گیری از رادیو پک در آن ها اشاره کرد.

    از کامپوزیت های دنفیل کره ای غالبا برای ترمیم دندان ها چه دندان های خلفی و چه دندان های قدامی بهره گرفته می شود.

    قیمت های کامپوزیت های دنفیل کره ای

    کامپوزیت دنفیل معمولا دارای میزان قیمتی متفاوت در سایت های مختلف می باشند. حتما تاکنون از طریق سرچ اینترنتی اقدام به پیدا کردن و تحقیق در خصوص قیمت کامپوزیت دنفیل کره ای تلاش داشته اید. لازم است در این جا عنوان نماییم که متاسفانه هر دفتر و شرکتی برای ارائه خدمات کامپوزیت کردن از نوع دنفیل کره ای قیمتی متمایز و متفاوت را ارائه می دهد، باید عنوان نماییم که بهترین کار برای دریافت یک کامپوزیت انفیل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب همین انجام تحقیقات مختلف می باشد.

    کامپوزیت سولافیلی محصول کشور انگلستان (Solafil)

    محصول کامپوزیت سولافیل یکی از جدیدترین و مدرن ترین محصولات در زمینه محصولات کامپوزیت دندان می باشد و این محصول ساخته شرکت ترنت دنت انگلستان است. مدت زمان زیادی نمی گذرد که این محصول از کشور انگلستان وارد بازار ایران گردیده و پزشکان بسیار زیادی نیز در همین مدت زمان اندک به کیفیت و قیمت آن به شدت علاقه مند گردیده و تا آن جایی که توانسته اند، آن را جایگزین محصولاتی که پیش از آن از آن ها بهره می بردند نموده اند.

    در کل لازم است تا ادعا داشته باشیم که این محصول یکی از مناسب ترین محصولات از نظر قیمتی در بازار ایران به شمار می رود، البته در کنار میزان قیمت مناسب خود دارای کیفیتی سطح بالا نیز می باشد و تقریبا اکثر افرادی که از این محصول روی دندان های آن ها بهره گرفته شده است، از نتیجه کار خود رضایت داشته و در واقع کمترین میزان شکایت را در این رابطه داشته ایم.

    البته به دلیل قیمت پایین این محصول نباید شما تصور نمایید که محصولی به کیفیت می باشد، به هیچ وجه، علت اصلی ارزان بودن این محصول این است که برای وارد کردن این محصول از ارزهای دولتی بهره گرفته شده و به همین دلیل میزان قیمتی به مراتب کمتر از همتا ها و رقبای معروف تر خود در این بازار را دارا می باشند در حالیکه به هیچ عنوان از نظر کیفیتی نسبت به آن ها دارای میزان کیفیت پایین تری نمی باشند.

    مزایای کامپوزیت سولافیل

    از مزایای اصلی این نوع کامپوزیت سولافیل می توان به این نکته اشاره داشت که به طور کلی این محصول در دو مدل به بازار ایران ارائه شده است مدل m90 که بیشتر دارای میزان سایه رنگ های قوی تر بوده و از استحکام تقریبا بالاتری نیز برخوردار می باشد، در مقابل نوع دومی که از این محصول در بازار ایران به کار گرفته می شود، می توان به مدل n50 این محصول اشاره داشت که این مدل دوم دارای قابلیت پالیش پذیری (Polish ability) بالاتری بوده و در کنار پالیش پذیری بالاتر از یک نقطه قوت دیگر نیز برخوردار است و آن هم چیزی نیست به جز داشتن شاینینگ یا همان تابش رنگ بالا.

    مدل سوم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است مدل Flow از همین محصول می باشد که مزیت بزرگ این مدل البته بهره گیری از میزان درصد فیلتر بالاتر خواهد بود.

    کامپوزیت سولافیل انگلیسی درست است که به تازگی وارد بازار ایران شده ولی در همین مدت زمان اندک به دلیل بهره گیری از قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالا، به راحتی می تواند با محصولات آلمانی و آمریکایی در همین زمینه به رقابت پرداخته و همین الان نیز موفق شده است تا نظر بسیاری از دندان پزشکان حرفه ای و مجرب در بازار ایران را نسبت به خود جلب نماید.

    مقایسه کامپوزیت سولافیل کشور انگلستان با سایر برند های جهانی رقیب

    باید این نکته را یک بار دیگر گوشزد نماییم که به هیچ عنوان از روی میزان قیمت این محصول اقدام به پیش فرض کردن این نکته ننمایید که به علت پایین بودن قیمت آن می توانید به این نتیجه برسید که دارای میزان کیفیتی پایین نیز می باشد، بلکه کاملا برعکس لازم است تاکید داشته باشیم که این محصول از نظر ارزی به هیچ عنوان ارزان قیمت نمی باشد.

    علت اصلی پایین بودن قیمت این محصول، استفاده از ارز دولتی برای خریداری آن می باشد. در صورتی که این محصول با ارز آزاد وارد کشور گردد، قیمتی هم رده با محصولی با کیفیت همچون 3m خواهد داشت. باید عنوان نماییم که این مدل از کامپوزیت ها معمولا از جنس هیبریدی بوده و همچنین از نانو نیز برای آن استفاده شده است. بنابراین هم دارای قابلیت استفاده شدن بر روی دندان های عقبی بوده و هم می توان از آن برای زیباسازی دندان های جلویی نیز بهره گرفت.

    از جمله مزایای بسیار بزرگ و مهم کامپوزیت های ژاپنی سولافیل می توان به دوام رنگی بسیار بالای این محصول اشاره کرد، این محصول حتی در قرار گرفتن در طی شرایط سخت نیز دندان خود را از دست نمی دهد.

    مزایای استفاده از کامپوزیت سولافیل ساخت کشور انگلستان

    نخستین مزیت یا به عبارت دیگر می توان در این جا نام ان را خصوصیت گذارد تا مزیت میزان وزن این محصول است که تنها 4 گرم وزن دارد.

    بهترین کاربری این مدل از کامپوزیت در واقع نوع کاربری استفاده ان در انامل و دنتین می باشد.

    ساختار کامپوزیت سولافیل

    از نوع میکرو هیبریدی می باشد. از جمله مهم ترین مزیت های کامپوزیت های سولافیل انگلیسی در واقع میزان مقاومت و استحکام این محصول به شمار می رود، میزان مقاومت کامپوزیت های سولافیل در برابر فشار چیزی در حدود 500 مگا پاسکال می باشد.

    در کنار میزان مقاومت کامپوزیت های سولافیل همان گونه که در بند قبلی اشاره شد میزان استحکام این محصول نیز در حد بسیار بالایی می باشد. این میزان استحکام باعث می شود تا میزان طول عمر مفید این محصول نسبت به محصولات رقیب خود در بازار تا حدی بیشتر بوده و بتواند مدت زمان بیشتری در دهان شما ایفای خدمت نماید.

    مزایای کامپوزیت سولافیل

    از جمله مزایای نوع کامپوزیت سولافیل انگلیسی مخصوصا مدل m90 آن داشتن شید ها یا همان طیف سایه رنگی متنوع می باشد که باعث می شود تا به خوبی قادر باشد در دهان هر فردی خود را مطابق با محیط جلوه نموده و به صورتی هر چه بهتر با محیط اطراف خود که همان دندان های طبیعی شما هستند از نظر ظاهری خود را وقف دهد.

    از جمله مزایای نوع کامپوزیت سولافیلی انگلیسی مخصوصا مدل n50 آن می توان به قابلیت بسیار بالای پالیش پذیری (Polish ability) این محصول اشاره کرد که باعث می شود تا به خوبی هر از چند مدتی جلا داده شده و مجددا مانند روز اول خود براقیت خود را یک بار دیگر به دست آورد. در کنار پالیش پذیری قابلیت شاینینگ یا همان براقیت آن نیز بسیار بالا می باشد.

    کامپوزیت P60

    این کامپوزیت یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع کامپوزیت موجود در بازار ایران به شمار می رود، این محصول تولید شده از سوی شرکت 3M می باشد و از نوع کامپوزیت پکابل (Packable) محسوب می گردد.

    محل استفاده از کامپوزیت P60

    از کامپوزیت مدل P60 معمولا بر روی دندان های خلفی استفاده می شود. مهم ترین خصوصیاتی که بتوان به راحتی در این جا به آن ها اشاره کرد می توان به راحتی در استفاده و نصب آن و زمان فاصله استفاده از زمان نصب تا شروع به استفاده از این محصول بسیار کوتاه است. در واقع شما زمانی که این محصول را نصب نمودید، بلافاصله در کمترین زمان ممکن مجاز به خوردن و جویدن به وسیله آن خواهید بود.

    از جمله بزرگ ترین امتیازات جانبی این محصول که باعث می شود دندان پزشکان آن را به دفعات به بیماران مراجعه کننده خود پیشنهاد نمایند، در واقع زیبایی این محصول می باشد. به جرات می توان گفت برگ برنده کامپوزیت مدل P60 همین عامل زیبایی آن به شمار می رود.

    ویژگی ها و مزایای کامپوزیت P60

    از جمله مهم ترین ویژگی های کامپوزیت P60 را می توان به تراکم پذیری نسبتا زیاد و بالای این محصول اختصاص داد، همین عامل تراکم پذیری زیاد این محصول باعث می شود تا شکل پذیری این مدل از کامپوزیت تا حد بسیار بالایی افزایش یافته و البته در عین داشتن خاصیت شکل پذیری بسیار بالا از جمله موارد و مزایای بسیار مهمی که در رابطه با این محصول می توان به آن اشاره کرد، عدم چسبیدن این محصول به ابزار کار دندان پزشک به شمار می رود.

    می توان برای توضیحات تکمیلی به این مورد نیز اشاره داشت که همین عدم چسبندگی ماده اولیه کامپوزیت P60 باعث می شود تا تطابق بسیار خوبی با حاشیه های دندان پیدا نموده و در عین حال نیز به خوبی با پروگزیمال داخلی تماس برقرار نماید.

    نوع چینش ذرات در این مدل از کامپوزیت تحت عنوان P60 به صورت فیلر معدنی زیرکونیم – سیلیکا بوده که البته میزان حجم داخلی آن بدون در نظر گرفتن سایلن چیزی در حدود 61 درصد خواهد بود.

    ساختار کامپوزیت P60

    در این مدل از کامپوزیت با نام تجاری P60 از رزینی خاص تحت عنوان UDMA استفاده می شود، البته انواع دیگری از رزین ها همچون BIS – GMA و همچنین BIS – EMA نیز از جمله رزین های بسیار پر کاربرد در این محصول به شمار می روند.

    کامپوزیت نوع P60 به نوعی به دلیل نوع ساخت و ترکیبات به کار گرفته شده در کامپوزیت خود دارای میزان مقاومتی استثنایی و بی همتا بوده و شما می توانید تا مدت زمانی طولانی در دهان خود از این مدل از کامپوزیت ها بهره بگیرید.

    از جمله مزایای بسیار مهمی که همیه کامپوزیت های مدل P60 از آن برخوردار بوده اند می توان به عدم فرو ریختن در هنگام قرار دادن کامپوزیت در محل مورد نظر نیز اشاره داشت.

    مزایای کامپوزیت P60

    از جمله مزایای بسیار مهم و قابل افتخار کامپوزیت های P60 می توان به سرعت در نصب آن اشاره داشت، سرعت در نصب نوع کامپوزیت P60 به حدی زیاد است که حتی می توان ادعا داشت که ترمیمی به مساحت 2.5 میلیمتر با کمک کامپوزیت P60 تنها و تنها مدت 89 ثانیه یعنی کمتر از دو دقیقه به طول خواهد انجامید.

    به دلیل این که میزان کاهش حجم این مدل از کامپوزیت به میزان بسیار زیادی پایین می باشد، در نتیجه پلیمریزاسیون این محصول بسیار با دوام بوده و در نتیجه عدم ریزش محصول در دهان فرد، افرادی که از این محصول استفاده می نمایند کمتر حساسیت به محصول کامپوزیت و هم چنین استرس کمتری ناشی از ریخته شدن ذرات محصول در دهان فرد و در نتیجه آن وارد شدن این ماده شیمیایی خطرناک به داخل معده کمتر با استرس روبرو خواهند شد.