جدیدترین مقالات

    Blog detail

    راهنمای تعمیر سردخانه های صنعتی و غیر صنعتی
    1400/2/16

    راهنمای تعمیر سردخانه های صنعتی و غیر صنعتی

    تعمیر سردخانه ها در اقتصاد دیجیتال و پیشرفته امروزی پیشرفت زیادی را داشته اند. امروزه یکی از مهم ترین و جا افتاده ترین بخش ها و مشاغل محسوب گردیده و همواره رشد زیادی را از نظر اقتصادی دارا می باشند. شما همواره می توانید حضور آن ها را در عرصه های صنعتی در زمینه های مختلف مشاهده نمایید.

    سردخانه ها اهمیت بسیار زیادی را در اقتصاد ایفا می نمایند. در هر صورت باید آن ها را نوعی انبار محسوب داشت، با این تفاوت که دارای امکانات خاصی (سردخانه) بوده و البته کالاهای خاصی ای نیز (فساد پذیر) در آن نگهداری می شوند.

    اهمیت تعمیر سردخانه

    سردخانه ها همان طوری که در پاراگراف قبلی اشاره نموده ایم، دارای تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد می باشند، شما نمی توانید بدون داشتن سردخانه امروزه دیگر، بازار را به خصوص بازار مواد غذایی و دارویی را کنترل نمایید. امروزه به کمک همین سردخانه ها است که شما می توانید میوه های مخصوص یک فصل را در سایر فصول نیز مورد بهره برداری قرار دهید.

    به کمک پیشرفت های علمی اخیر، سردخانه ها نیز موفق شده اند تا از شیوه هایی استفاده نمایند که سبب می گردد تا مواد و کالا ها به مدت زمان بیشتری در سردخانه باقی مانده و در کنار آن نیز کمتر از ارزش های غذایی و دارویی آن ها مانند سابق کاسته گردد.

    سردخانه های غذایی

    سردخانه های غذایی یکی از مهم ترین انواع سردخانه ها محسوب می گردند، شما امروزه که بحث های صنعتی و بحث های خرید و فروش و در کنار آن حمل و نقل مطرح می شود داغ داغ می باشند،  محیطی را که سرگرم خرید و فروش کالا ها و مواد غذایی است را بدون وجود سردخانه در نظر بگیرید. سردخانه ها می توانند تا مدت هایی طولانی مواد غذایی را در خود نگهداری نموده و شما می توانید در زمان ها و دوره های زمانی بیشتری اقدام به خرید و فروش مواد غذایی خود نمایید.

    انوع سرد خانه های غذایی

    در کل سرد خانه های غذایی را به دو دسته تقسیم می کنند، سردخانه های مواد غذایی زیر صفر یا همان سردخانه های انجمادی، که در این مدل از سردخانه ها معمولا غذاهای دریایی و گوشتی را نگهداری می نمایند. در کنار آن نیز نوعی دیگر از سردخانه را نیز در اختیار داریم که به آن سردخانه های بالای صفر می گویند، این مدل از سردخانه ها بیشتر برای نگهداری سبزی جات و در کنار آن میوه ها به کار گرفته می شوند.

    اهمیت تعمیر سردخانه

    از آن مواردی که در پارگراف های قبلی عنوان شد می توان به میزان اهمیت سردخانه در صنعت و بخصوص در ثبات بازار به ویژه در بخش های داروسازی و هم چنین غذایی پی برد. همین اهمیت باعث می شود تا بروز ایراد و اشکال در کار و روند کاری سردخانه باعث بروز حوادثی ناخوش آیند و تا حتی مواردی بسیار شدید در صنایع مختلف گردد.

    مشکلات سردخانه باعث ایجاد مشکلات اقتصادی می شود

    مشکلات سردخانه می تواند باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و حتی از آن بدتر اعتباری برای مالک سردخانه گردد. شما حتی اگر یک روز هم یا حتی در برخی موارد برای مدت یک ساعت سردخانه شما با مشکل مواجه گردد می تواند میزان خسارتی بسیار زیاد یا به عبارت بهتر هنگفت را برای شما در پی داشته باشد.

    بسیاری از مشتریان به قدری دارای حساسیت زیادی در کار خویش می باشند که حتی حاضر به تجربه کردن اشکال سردخانه برای مدت یک ساعت نیز و یا در مواردی کمتر از آن نیز نخواهند بود. و همین عامل باعث می شود تا در صورت بروز چنین رخداد هایی حتی برای دفعه اول هم که شده، مواد خود را از آن سردخانه خارج ساخته و به سردخانه ای دیگر انتقال دهند.

    به همین دلایل است که بحث تعمیر سردخانه اهمیت خواهد یافت. بهترین راه برای پیشگیری از وارد شدن صدمات ناشی از اشکالات بوجود آمده برای سردخانه استفاده از روش های پیشگیری از اشکالات است. بهترین فرد ممکن برای این پیشگیری بدون شک می تواند یک تعمیر کار با تجربه باشد. تعمیر کار حتما لازم است تا مراحل پیشگیری و تعمیر را زیر نظر داشته باشد.

    تعمیر سردخانه صنعتی

    در بخش قبلی اهمیت تعمیر سردخانه را برای شما مشخص نمودیم. تعمیر سردخانه ممکن است از نظر مالک سردخانه نوعی هزینه تلقی گردد، ولی با تمام این موارد، باید به این نتیجه رسید که شما هزینه ای را که بابت تعمیر و نگهداری سردخانه خواهید پرداخت در واقع نوعی سرمایه گذاری است، زیرا همان گونه که پیشتر اشاره نمودیم.

    در صورتی که مشکلی برای سردخانه شما بوجود آید، بلا شک مشتریان خود را از دست داده و لازم خواهد بود تا پس از آن شما هزینه ای به مراتب بیشتر برای جلب مشتری جدید را صرف نمایید. به همین خاطر، در صورتی که از یک تعمیر کار واجد شرایط برای مدیریت تعمیر و نگهداری سرد خانه خود استفاده نمایید، قطعا می تواند در جلب مشتری جدید و در کنار آن حفظ مشتریان کنونی به شما کمک شایانی نماید.

    وظایف تعمیرکار سردخانه

    یک سردخانه بنا به گفته هایی که در بخش قبلی توضیح دادیم، لازم است تا هر مدیر سردخانه ای اقدام به استخدام یک تعمیر کار با سابقه و کاردان نماید. تعمیر سردخانه به شدت به حضور تعمیرکار سردخانه نیاز داشته و معمولا به تیمی از تعمیرکاران نیازمند می باشد.

    این تعمیرکاران همیشه مورد نیاز خواهند بود، شما نمی دانید که چه موقع سردخانه شما با مشکل مواجه خواهد شد، به همین خاطر، زمانی که تعمیرکاری در داخل سردخانه حضور داشته باشد، می توانید فورا وی را فرا خوانده و در سریع ترین زمان ممکن مشکل سردخانه را بر طرف سازد. در کل به خواهیم به زبانی کوتاه وظایف تعمیرکار سردخانه را برای شما بربشمریم، باید عنوان نماییم که این وظایف به سه دسته تقسیم می گردند:

    • نگهداری سردخانه
    • تعمیر سردخانه
    • و در نهایت تعویض سردخانه

    باید کم هزینه ترین و مهمترین بخش را در واقع همان نگهداری توصیف کرد، زیرا شما در این مرحله می توانید با صرف کمترین میزان هزینه به بیشترین بازدهی از طریق تعمیر سردخانه دست یابید، در واقع تعمیر کار سرد خانه شما با انجام عمل نگهداری باعث به تاخیر انداختن فرایند تخریب سردخانه خواهد شد.

    مرحله نگهداری در تعمیر سردخانه

    پس از این مرحله نگهداری، تعمیر کار به خوبی از این حقیقت مطلع است که به هر صورت نوبت به تعمیر دیر یا زود خواهد رسید، در این صورت، وظیفه وی به حداقل رسانی میزان هزینه ها خواهد بود. وی لازم است تا به بهترین شکل ممکن تمامی هزینه ها را در نظر گرفته و با یک برنامه ریزی مناسب وظیفه تعمیر را با کمترین میزان هزینه ممکن به انجام برساند.

    مرحله تعویض در تعمیر سردخانه

    مرحله آخر و از همه سنگین تر و پر هزینه تر از میان این سه مرحله، مرحله تعویض است. به هر صورت پس از طی زمانی مشخص، قطعات دستگاه کارایی و بازدهی خود را از دست داده و لازم خواهد بود تا تعویض شوند. این مرحله بسیار پر هزینه بوده و ممکن است برای شما هزینه ای بسیار هنگفت را در پی داشته باشد. این نیز یکی از وظایف اصلی تعمیر کار سردخانه محسوب شده و وی لازم است تا همواره از سیستم ها و قطعات مراقبت کرده تا در طی زمانی طولانی تر وارد این مرحله گردیده و به این ترتیب صرف این مقدار هزینه بالا را تا آن جایی که امکان دارد برای مالک و یا مدیران به تاخیر اندازد.

    شرکت تعمیراتی سردخانه

    شما همواره می توانید بطور شخصی یک تعمیر کار را برای انجام وظایفی مشخص در طی روز استخدام نمایید. این همواره می تواند استراتژی ای مناسب برای کار کردن یا همان همکاری با یک تعمیر کار حرفه ای باشد. ولی خوب مشکلی که در این وسط همواره با آن مواجه خواهید شد این است که چه اعتمادی می توان به این فرد که خود را تعمیر کار معرفی کرده نمود، از کجا باید بدانید که او واقعا با مشکلات آشنا بوده و می تواند از پس مشکلاتی که ممکن است هر لحظه در داخل سردخانه بوجود آید براید یا خیر.

    در کل این شکل کار، در صورتی که شما شخصا به سابقه کار فردی آشنا نبوده و یا از نزدیک با وی همکاری نداشته اید،  کاری بسیار پر مخاطره یا به قول معروف پر ریسک محسوب می گردد. شما می توانید به راحتی فردی را استخدام نمایید و وی مقداری از خود تعریف کرده و مقداری سابقه کار از خود نشان می دهد، ولی در صورتی که وی حقایق را برای شما بازگو نکرده و در اثر همکاری با وی سردخانه شما دچار مشکلی گردد، چه کسی جواب گو بوده و چگونه می توانید به مشتریان خود پاسخ گو باشید؟

    تعمیرکار سردخانه

    بهترین راه و مطمئن ترین راه برای همکاری با یک تعمیرکار سردخانه مناسب و با سابقه این است که شما این تعمیر کاران را از طریق یک شرکت که ارائه دهنده این نوع از خدمات می باشد به استخدام در آورید. به این شکل ممکن است در صورت بروز مشکل در موارد آیتمی دارای هزینه ای بیشتر باشد، ولی به مراتب از تضمین بیشتری برخوردار بوده و شما می توانید با اطمینانی به مراتب بهتر و بیشتر سردخانه خود را به تعمیر کار مورد نظر خود بسپارید و از آن گذشته نیز محلی وجود دارد که نتیجه کار این تعمیر کار را تضمین نموده و به شما ارامشی به مراتب بیشتر را خواهد بخشید.

    شرکت تعمیر سردخانه چه نوع خدماتی را ارائه می دهد؟

    شرکت تعمیر سردخانه در زمینه و چهارچوب هایی که در پایین آن ها را قید خواهیم کرد، خدماتی را به سردخانه های مختلف ارائه نمایند. تعمیرکار سردخانه باید هر گونه مشکلی را در چهارچوب یک سردخانه در بخش های مختلف حل و فصل نمایند. در کل باید انواع مشکلات سردخانه را به چهار بخش تقسیم بندی نمود:

    درب ها

    کف سردخانه

    پنل ها

    و سایر موارد سردخانه

    در این جا قصد داریم تا مشکلات سردخانه را در زمینه هایی که در این جا نام بردیم به شما معرفی نماییم. هر یک از مواردی که در این جا یاد کردیم خود دارای مشکلاتی جداگانه است که حتما لازم است حل و فصل گردد.

    مشکلات مرتبط با درب سردخانه

    در رابطه با درب سردخانه ذکر این نکته اهمیت دارد که هر سردخانه ای همواره در ارتباط با درب خود دارای مشکلاتی چند می باشد که معمولا به چند عامل محدود بستگی خواهند داشت، در این جا قصد داریم برای شما تعدادی رایج از این وسائل را نام ببریم:

    • یکی از رایج ترین مشکلات سردخانه همواره مشکل باز و بسته شدن و یا همان کیپ شدن درب سردخانه است.
    • مشکلی که در درب های سردخانه معمولا رواج دارد، نوسان داشتن درب هنگام باز و بسته شدن و یا دارا بودن یک یا چند ترک یا شکافتگی در قسمت های مختلف
    • مشکلات مربوط به لولا ها
    • لزوم تعویص کسکت ها
    • مشکلات رایج در تعویض و یا انجام امور تعمیراتی بر روی لایه های سطحی درب
    • مشکلات مربوط به کابل هایی که از داخل درب ها عبور می نمایند

    مشکلات مرتبط با کف سردخانه

    • مشکلات مرتبط با لایه هایی که در کف جایگزاری شده اند
    • مشکلات مرتبط با ایرادهای ایجاد شده در ورودی ها
    • مشکلات رایج در لایه های در داخل به کار گذاشته شده
    • مشکلات مربوط به کف پوش ها و یا مواردی که در کف از سیمان استفاده شده است

    مشکلات مربوط به پنل های داخل یا بیرون سردخانه

    • تعمیر شکاف یا ترک هایی که در پنل ها ایجاد می شود از وظایف یک تعمیرکار محسوب می گردد
    • عایق بندی ها و مشکلات آن ها را باید از مهم ترین وظایف تعمیرکار محسوب داشت
    • انجام اعمال اصلاحاتی در داخل و بیرون بدنه سردخانه

    سایر مشکلات مربوط به سرد خانه

    • از جمله این مشکلات می توان به مشکلات لاستیک درب ها
    • مشکل ضد عفونی بخش ها
    • مشکلات مرتبط با قفسه بندی ها
    • مشکل ساعات کار و یا مقدار حجمی که در داخل سردخانه قرار می گیرد
    • مشکل پنجره ها
    • مشکل مربوط به دریچه ها و یا قسمت های ورودی
    • مشکل تهیه و اتصال قطعات یدکی

    البته در کنار این موارد که در این جا از آن ها یاد کردیم باید به این نکته نیز اشاره نماییم که سردخانه ها معمولا دارای مشکلات جانبی دیگری نیز می باشند که ارائه خدمات آن ها همیشه جزیی از وظایف تعمیر کار محسوب می گردد. این دست از مشکلات را در اینجا قرار است به تعدادی اشاره نماییم:

    در برخی از موارد لازم خواهد شد که اقدام به بزرگ تر سازی فضای داخلی سردخانه نماییم که در این صورت برنامه ریزی و اجرای این عمل کاملا بر عهده تعمیر کار خواهد بود

    گاهی لازم خواهد شد تا اقدام به جابجایی کل سردخانه به صورتی کامل خواهیم بود، این نیز در واقع جزیی از وظایف تعمیرکار سردخانه محسوب می شود

    در مواردی لازم خواهد بود تا پنل هایی از سردخانه تعویض گردند، این نیز جزیی از وظایف اصلی تعمیرکار سردخانه محسوب خواهد شد.