جدیدترین مقالات

    Blog detail

     راهنمای استفاده از سمعک
    1400/2/18

    راهنمای استفاده از سمعک و نحوی تمیز کردن آن در منزل

    تعمیر سمعک امری بسیار هزینه بر می باشد، به خصوص در این دوران که هزینه های زندگی به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است، صرفه جویی به هر وسیله ای که شده است می تواند مسئله ای بسیار کلیدی در زندگی تلقی گردد. از همین رو، صرفه جویی در هزینه های تعمیر سمعک نیز خود مسئله ای است که حتما می تواند به میزان بسیار زیادی تاثیرگذار باشد.

    یکی از بهترین راه هایی که می توان از طریق آن تا مدت زمان تقریبا زیادی تعمیر سمعک را به کمک حل مشکلات جزیی و شیوه نگهداری بهینه آن به تاخیر انداخت عمل تمیز کردن هر از چندگاهی سمعک می باشد. به کمک همین اعمال ساده شما می توانید هزنیه های تعمیر سمعک را حداقل به میزان 50 درصد کاهش دهید.

    چگونه سمعک خود را تمیز کنیم

    سرمایه گذاری در زمینه سمعک می تواند اصطلاحی باشد که در نتیجه خرید یک دستگاه شما به انجام رسانیده اید، در واقع قیمت سمعک به میزان و حدی رسیده است که تقریبا باید خرید آن را به کمک نام گذاری آن تحت عنوان یک سرمایه گذاری با نگاه به آینده توجیه نمود.

    برای طولانی تر کردن و بهینه سازی کردن سرمایه گذاری خود بر روی سمعک بهترین راه کار یا همان استراتژی می تواند یادگیری شیوه درست تمیز کردن آن باشد. این دستگاه که از یک فن آوری بسیار پیشرفته و پیچیده نیز برخوردار است در عین کوچک بودن از نظر اندازه در صورتی که تحت شرایطی خاص نگهداری شود می تواند از ایده ال های خود فراتر رفته و تا مدت زمانی به مراتب بیش تر از عمر مفید خود برای شما کار نماید.

    نحوی قرار گیری سمعک در گوش

    یکی از مشکلاتی که در موارد بسیار زیادی نیز اتفاقا رواج دارد، در نتیجه جایگاه قرار گیری آن در گوش شما به وجود می آید، به علت این که شما از آن در داخل فضای گوش خود استفاده می کنید، و از آن جا که این محل درونی گوش شما همراه به دلیل نوع مکانیزم عمل کرد گوش و به منظور دفع خطرات احتمالی به صورتی خود به خود سرشار از موم های مخصوص بدن به نام (earwax) گردیده و به علل طبیعی بدن میزان زیادی رطوبت در آن جا جمع می شود، هر دوی این عوامل می توانند باعث آسیب رسانیدن به دستگاه سمعک شما در طی دوره ای بلند مدت گردد.

    به همین جهت یکی از راه کار ها برای جلوگیری از تعمیرات زود هنگام سمعک می تواند عمل تمیز کردن سمعک در فواصل زمانی ای ثابت و مشخص باشد. شما می توانید با پیروی از اصولی که در این جا به شما آموزش می دهیم و همچنین عملیات های جانبی دیگر به میزان بسیار زیادی در هزینه های تعمیر سمعک خود صرفه جویی نمایید.

    متخصصان و کارشناسان تلاش دارند تا اصول و روش صحیح تمیز کردن آن را به طریقی اصولی و بسیار علمی طی این مقاله آموزش داده و به این طریق کمک بسیار زیادی به شما در جهت به تاخیر انداختن عمل تعمییر شدن سمعک شما کمک کرده باشند.

    به توصیه هایی که به شما از سوی هر کسی در رابطه با نگهداری از سمعک های تان می شود همراه توجه کرده و تا ان جا که امکان دارد این توصیه ها را مورد نظر قرار دهید.

    ابزارهای مناسب برای تمیز کردن سمعک

    دو وسیله همیشه برای تمیز کردن سمعک ضرورت خواهند داشت، یکی داشتن یک برس مخصوص تمیز کردن سمعک و دیگری بهره گیری از یک وسیله مناسب برای برداشتن موم ها یا واکس های چرب داخل گوش می باشند. معمولا در داخل بسته مخصوص سمعک شما در هنگام خرید (در صورتی که یک سمعک استاندارد از یک محل مورد تایید خریداری کرده باشید) به شما تحویل داده می گردند. شما باید با استفاده از این آموزش ها از این دو وسیله استفاده کرده و گوش های خود را به کمک آن ها تمیز نمایید.

    تا آن جایی که امکان دارد، آن را در قسمت های داخلی بیشتری از گوش خود قرار دهید.

    در صورتی که از میزانی بیشتر در داخل گوش خود سمعک را فرو ببرید، احتمال آسیب رسیدن به میکروفن آن وجود خواهد داشت، البته این امکان نیز وجود دارد که صدا به میزان بیشتری در هنگام رسیدن به میکروفن داخلی سمعک، با مشکلات جانبی دست و پنجه نرم کند. در هنگام تمیز کردن، برس را در دست گرفته و به آرامی روی سمعک بکشید.

    شستشوی دست قبل از استفاده از سمعک

    همیشه عادت کنید تا قبل از دست زدن به سمعک ابتدا دست های خود را به خوبی بشویید. همیشه قبل از شستشوی بدن، دوش گرفتن، حمام کردن و یا هر جایی که احتمال دارد موجب اب خوردن به آن گردد، ابتدا آن خود را از گوش خود خارج ساخته و سپس عمل مورد نظر را به انجام برسانید.

    در مواردی که می خواهید دوش سطحی بگیرید، صورت خود را شستشو نمایید و مواردی از این دست نیز بهتر است ابتدا سمعک را خارج کرده تا از ورود آب صابون و خیس شدن سمعک به خوبی پیشگیری نمایید. در صورتی که می خواهید در گوش خود قطره ریخته، اسپری بزنید، و یا حتی به موهای خود ژل بزنید نیز توصیه می شود تا ابتدا سمعک را برای پیشگیری بیشتر از گوش خود خارج نمایید.

    در انتهای هر روز سمعک خود را تمیز نمایید

    تمیز کردن سمعک هر روز دقیقا قبل از زمان خواب، و این که ان را تا ساعت ها یعنی تا زمان بیدار شدن صبح بعدی خارج از گوش خود نگهداری نمایید، می تواند زمان استراحتی بسیار مناسب به آن ها داده و آن را آماده یک روز فعالیت تمام مدت نماید. هیچ گاه سعی ننمایید با مواد شیمیایی آن را تمیز کنید، و همچنین به هیچ عنوان از الکل برای تمیز کردن سمعک خود استفاده ننمایید. هر دوی این مواد می توانند بزرگ ترین دشمنان سمعک های شما نامیده شوند.

    درجه حرارت مناسب برای نگهداری از سمعک

    همیشه دستگاه سمعک خود را از میزان حرارت بالا و همچنین درجه حرارت بسیار پایین دور نگهدارید،در صورتی که در درجه حرارتی قرار داشته باشید که میزان آن حرارت زیر صفر باشد، باید حتما ان را با پارچه به پوشانید و از حرارت مستقیم دور نگهداشته و گذشته از این ها در این درجه از حرارت ها آن را همیشه از گوش خود خارج نمایید.

    هیچ گاه آن ها را از منزل خارج ننمایید، در جیب خود نگهداری نکنید، و سعی کنید در این درجه از حرارت همیشه ان را در فضایی گرم و مناسب به خصوص در داخل محفظه ای قرار داده و آن محفظه را در مکانی با درجه حرارتی متوسط از فضای داخلی منزل خود قرار دهید.

    در صورتی که شما برای شیرجه زدن در داخل استخر سمعک را می خواهید از گوش خود خارج نمایید، و در صورتی که در این لحظه شما در ظهر بسیار گرم و پر حرارت یک تابستان داغ قرار داشته باشید، مجددا آن را از منزل خارج نکرده و سعی کیند آن را در یک بسته بندی تمیز و در فضایی خنک با درجه حرارتی مناسب در داخل منزل قرار داده و با خود به هوای گرم و بسیار گرم بیرون منتقل ننمایید.

    نحوی تمیز کردن سمعک ها از نوع ITE

    برای تمیز کردن سمعک هایی از نوع ITE (قرار گیرنده در فضای داخلی گوش) باید از چه مواردی بهره گرفت؟

    برای تمیز کردن سمعک هایی از نوع داخل گوشی  ITE باید حتما از سه مرحله زیر استفاده نمایید:

    الف ) در این مدل از سمعک ها به دلیل محفظه ای که میکروفن در داخل آن قرار گرفته است، باید دقتی به مراتب بیشتر را در این رابطه لحاظ نمود. ابتدا باید محفظه پوششی خارجی را تمیز کرده و سپس با دقت آن را باز کرده و شروع به تمیز کردن سطح میکروفن به وسیله برس نرم جداگانه ای مخصوص این کار نمود.

    به صورتی دقیق و با دقت تمام این کار را به انجام برسانید، دقت داشته باشید که در حین این امر به سطح میکروفن اسیبی وارد نگردد. تمامی موم ها یا واکس های داخلی گوش را که به سطح میکروفن و یا محافظ و جداره خارجی آن چسبیده است را با حوصله تمام و به ارامی تمیز کرده و از سطح آن جدا سازید. میکروفن را به خوبی بسته و یکبار دیگر آن را تکان دهید تا ذرات اضافی ای که پس از تمیز کردن روی آن نشسته اند به خوبی از روی آن جدا شده و به زمین بریزند.

    واکس مخصوص برای تمیز کردن سمعک نوع ITE

    ب )  پس از این مرحله، از یک واکس مخصوص برای تمیز کردن فضای داخلی آن بهره گرفته و تمامی سوراخ های خارجی آن را با ان دستمال تمیز نمایید. تنها چیزهایی را که نمی توان با این شیوه تمیز کرد از قلم بی اندازید.

    ج) پس از این دو مرحله کل فضای خارجی سمعک خود را به خوبی با دستمال مورد نظر تمیز کرده و خشک نمایید، این کار می تواند تقریبا تمامی ذرات و رطوبت های باقی مانده بر روی فضای خارجی سمعک شما را از میان ببرد.

    نحوی تمیز کردن سمعک های از نوع BTE 

    برای تمیز کردن سمعک هایی از نوع BTE (قرار گیرنده در مکانی در پشت گوش) باید از چه مواردی بهره گرفت؟

    برای تمیز کردن سمعک هایی از نوع پشت گوشی BTE باید حتما از سه مرحله زیر استفاده نمایید:

    الف) سمعک را به صورتی دقیق بررسی کنید تا هیچ اشغال و سنگ ریزه ای در داخل آن قرار نداشته باشد. پس از بررسی آن را با برس مخصوص این کار و سپس با یک دستمال پارچه ای تمیز، به خوبی پاک کنید.

    ب ) درب و پوشش بالایی سطح سمعک را باز کرده تا بتوانید سطح خود میکروفن را تمیز نمایید. تمامی چربی ها و کثیفی های اطراف میکروفن را برطرف نمایید. این کار را با یک پارچه و یا برس نرم مخصوص این کار به انجام برسانید. میکروفن را به یاد داشته باشید که ممکن است پس از مدتی تمیز کردن رنگ خود را از دست داده و یا کم رنگ گردد.

    تمیز کردن میکروفن سمعک 

    به این موضوع توجه ننمایید، و دقت داشته باشید تا به صورتی روزانه میکروفن را به خوبی تمیز کنید. رنگ پریده شدن میکروفن به هیچ عنوان موضوع مهمی به شمار نمی رود، بلکه این پاکیزه بودن میکروفن است که دارای اهمیت می باشد. جلد و پوسته بیرونی آن را با فرو بردن در آب گرم که حاوی مواد شوینده باشد فرو ببرید، حداقل هفته ای یک بار لایه بیرونی و پوسته دور میکروفن را در این مایع فرو کنید تا به خوبی تمیز و ضد عفونی گردد.

    موضوعی که در این جا دارای اهمیت می باشد، این نکته خواهد بود که پس از شستشو اجازه دهید لایه بیرونی به خوبی خشک شده و پس از خشک شدن با دقت تمام تمامی سطوح آن را با یک دستمال تمیز و پارچه ای به خوبی تمیز و خشک نمایید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان حتی یک قطره نمناکی نیز نباید بر روی سطح آن باقی مانده باشد. به خوبی دستگاه را قبل از تمیز کردن بو کنید، در صورتی که دستگاه شما بوی تند و زننده ای داشته باشد، نشانه ای از این نکته می باشد که گوش شما عفونت کرده است، در این صورت باید به متخصص امر مراجعه کرده و گوش خود را از نظر سلامت چک نمایید.

    استفاده از سشوار برای خشک کردن سمعک

    ج ) از یک وزنده باد مانند پنکه و یا سشوار برای خشک کردن دقیق و با دقت سمعک خود بهره بگیرید. باید تمامی قطرات اب حتی یک قطره کوچک از سطح بدنه بیرونی یا همان پوسته سمعک شما خارج گردد وگرنه ممکن است گوش شما را با مشکلاتی جانبی مواجه نماید. پس از شستشو و تمیز کردن و خشک کردن، دستگاه را سرهم بسته و سپس تا صبح اجازه دهید تا خارج از گوش شما باقی مانده و به محض بیدار شدن هنگام صبح و در صورت استافده کردن یک بار دیگر سمعک را در گوش خود قرار دهید.

    حال که با روش های تمیز کردن دو نوع سمعک اصلی اشنایی پیدا نمودید، بهتر است توضیحاتی جانبی در رابطه با روش هایی که می تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه سمعک دیگر امروز باید گفت بسیار گران بهای شما خواهد شد را ارائه نماییم.

    موارد مهم در افزایش طول عمر سمعک

    موارد دیگری که می توان آن ها را نیز در نظر گرفت:

    در این رابطه می توان این توضیحات جانبی را نیز ارائه داد که این روش ها می توانند تقریبا برای تمامی انواع سمعک ها مناسب و مفید باشند. برای توضیحات بیشتر می توان به این نکته نیز اشاره کرد که این توصیه ها تنها برای شب ها می تواند مفید باشد یا به عبارت دیگر، می توانیم شب ها از این شیوه ها بهره بگیریم:

    خارج کردن باتری سمعک در هنگام عدم استفاده از آن

    • بهترین کار هنگامی که سمعک ها را از گوش خود خارج کرده و مدت زمانی قصد ندارید از آن ها استفاده نمایید، یا به عبارت بهتر نمی خواهید ان ها را داخل گوش خود قرار دهید، باطری ها را از جای خود خارج کرده و درب پوشش دهنده محفظه باتری ها را نبدید، اجازه دهید تا مدتی که سمعک در حال استفاده نمی باشد، این محل هوا خورده و رطوبت های ناشی از عملکرد باتری از میان برود

    بیاد داشته باشید که این باتری ها همگی تقریبا قابل شارژ می باشند، به همین دلیل، لازم است پس از خارج کردن ان ها از محل قرار گیری در داخل دستگاه سمعک، مطابق با عملکرد و دستورالعمل واقع بر روی جعبه باتری ها عمل کرده و تمامی موارد توضیح داده شده در آن جا را رعایت نمایید.

    • با یک برس مخصوص این کار، محل قرار گیری باتری در داخل سمعک را پس از خشک شدن و هوا خوردن به خوبی پاک سازی نمایید.

    البته در کنار این حالت می توان این توصیه را نیز برای افرادی که از سمعک های دارای باتری قابل شارژ استفاده می نمایند، توصیه می شود تا علاوه بر این موارد، از یک وسیله مخصوص از بین برنده رطوبت برای سمعک نیز بهره بگیرند. این امر زمانی اهمیتی به مراتب بیش از پیش پیدا خواهد کرد که شما در مکانی با درجه رطوبت متوسط به بالا زندگی می نمایید، در صورتی که شما در مکانی با درجه رطوبت بالا زندگی می کنید، انجام خارج سازی باتری و باز نگه داشتن درب محفظه باتری ها لازم خواهد بود در موارد و تعدد بیشتری صورت پذیرد.

    دو نوع وسیله برای از بین بردن رطوبت سمعک

    برای توضیحات تکمیلی بیشتر این نکته نیز لازم به ذکر خواهد بود که در کل ما دو نوع وسیله برای از بین بردن رطوبت در اختیار داریم، یکی از آن ها در واقع یک میله پلاستیکی می باشد که قسمتی از سر آن خم شده می باشد، به این صورت و به کمک این قسمت دارای خمیدگی شما با آسایش و راحتی ای بیشتر خواهید توانست تا قسمت های حاشیه ای محفظه باتری را پاک کرده و رطوبت های ان قسمت ها که دسترسی به آن ها سخت تر است را به راحتی از میان بردارید.

    از بین بردن رطوبت سمعک به کمک دستگاه درای اند استون

    مدل دیگری از این وسائل مخصوص از بین بردن رطوبت سمعک دستگاه یا قطعه ای است به نام درای اند استون (Dry & Stone) که این دستگاه دارای توانایی تابش اشعه ماورای بنفش می باشد، و با استفاده از همین تابش اشعه ماورای بنفش می تواند تمامی قسمت های محل نگهداری باتری در سمعک را خشک کرده و کار کردن با آن و نتیجه کار با آن در هر صورت به مراتب بهتر و پر بازده تر از مدل قبلی می باشد. هر دوی این وسائل معمولا برای سمعک ها در نظر گرفته شده و شما می توانید به راحتی با تماس با قسمت خدمات پس از فروش این وسائل را تهیه نموده و برای افزایش طول عمر دستگاه خود و بهینه سازی مصرف باتری خود از آن بهره بگیرید.

    برای توضیح بیشتر این نکته نیز لازم و ضروری خواهد بود که دستگاهی که می تواند ماورای بنفش از خود تابش دهد دارای میزان قیمت به مراتب بیشتری نسبت به وسیله پلاستیکی خواهد بود و شما می توانید به مراتب نتایج بهتر و مطمئن تری را با کمک این وسیله به دست آورید.

    به یاد داشته باشید که تمیز و کردن و انجام اعمال نگهدارنده بر روی دستگاه سمعک شما می تواند بهترین روش ممکن برای افزایش طول عمر دستگاه شما بوده و می توانید به راحتی تنها با انجام این اعمال ساده تا حدی بسیار زیاد به طول عمر مفید دستگاه خود بی افزایید.

    ابزارهای جانبی برای تعمیر کردن سمعک

    وسائل و ابزار های جانبی سمعک که می توانند برای تمیز کردن سمعک شما به کار گرفته شوند

    این ها وسائلی هستند که می توانید تقریبا آن ها را در هر جایی پیدا نمایید. کاربری و استفاده از آن ها نیز به میزان بسیار ساده ای ساده و آسان است و تقریبا هر فردی به راحتی می تواند از آن ها استفاده نموده و بر روی دستگاه سمعک خود به کار گیرد.

    شما می توانید این وسائل را مستقیما از سایت ما خریداری کرده و یا تنها به یک داروخانه معتبر مراجعه نموده و آن را با قیمتی مناسب نیز که البته دارای کیفیتی برتر نیز می باشد تهیه نماید.

    قبل از استفاده از این وسائل که البته همان گونه که عنوان شد استفاده از آن ها نیز بسیار ساده و آسان است، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت نموده و توصیه های تکمیلی که می توانند البته دارای اهمیت نیز در جای خود و در صورت استفاده درست باشند را به دست اورید. در هر صورت پس از مشورت با پزشک معالج و مطابق با دستور العمل روی بسته های این وسائل عمل کرده تا بتوانید بهترین کاربری را از این وسائل به ظاهر بی اهمیت به دست اورید.

    در این جا ما سه وسیله بسیار مهم از این دست از وسائل را برای شما معرفی می نماییم. استفاده از این وسائل باعث خواهند شد تا بهره وری دستگاه سمعک شما به حداکثر ممکن خود برسد:

     برس مخصوص تمیز کردن دستگاه سمعک:

    معمولا می توانید این برس های بسیار پر کاربرد و ساده را که دارای مو هایی با نوکی نرم نیز می باشند را تهیه نمایید. این برس های دارای نوک مو های نرم، معمولا بهترین و ساده ترین وسائل ممکن برای تمیز کردن تمامی زوایا و حاشیه های سمعک شما بوده و در اکثر اوقات در بسته بندی مخصوص سمعک شما قرار داده می شود. استفاده از آن ها بسیار ساده بوده و این سادگی به میزانی خواهد بود که اصلا نیازی به ارائه توضیحات و یا آموزش نخواهد بود و تقریبا هر فردی به خوبی بلد خواهد بود تا از این برس ها بهره ببرد.

     چربی گیر و یا سیم پیچ:

    این وسیله به این منظور به کار گرفته می شود که چربی هایی که در اثر استفاده از سمعک در گوش شما به دور و یا اطراف آن خواهد پیچید را از سمعک جدا کرده و با این کار به افزایش طول عمر مفید دستگاه خود تا حد بسیار زیادی کمک نمایید. به کمک این سیم های مفتولی که قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی را نیز دارا می باشند، شما به راحتی می توانید تمامی گوشه ها و حاشیه های دستگاه سمعک خود که دست و یا انگشت شما به آن جا نمی رسد را تمیز کرده و تقریبا تمامی انواع چربی های گوش خود را از روی سمعک خود جدا سازی نمایید.

     ابزار چند گانه برای تمیز کردن سمعک

    از روی نام آن مشخص است که این ابزاری است که چندین ابزار در آن در تنها یک بسته به مشتری ارائه می گردد. می توان ادعا داشت که این وسیله ای تقریبا همه فن حریف بوده و شما با استفاده از این بسته دیگر نیازی به خریداری و تهیه هیچ ابزار اضافی دیگری نداشته و تقریبا تمامی مسائل تمیز کردن به خوبی به کمک همین وسائلی که در این بسته قرار دارند حل و فصل خواهند شد. در این دستگاه هر دوی وسیله هایی که در دو بند قبلی معرفی کردیم یعنی هم برس با موی نرم و هم چنین سیم پیچ دارای انعطاف را می توانید مشاهده نمایید. در واقع با خرید تنها یک بسته تمامی ابزار های مورد نیاز خود را به دست خواهید آورد.

    حال که این توصیه ها را از نظر گذراندید، وقت ان رسیده است که یک مورد اضافی دیگر را نیز از نظر شما گذارنده شود.

    افراد متخصص در تمیز کردن سمعک

    به یک شخص متخصص در امر نظافت سمعک مراجعه کنید

    شاید به نظر این موردی اضافی و تقریبا قابل چشم پوشی به نظر برسد، به خصوص این که وسائلی که ما از آن ها نام بردیم، از آن میان، دستگاه پرتو افکن اشعه ماوراء بنفش نیز خواهد بود که ممکن است تصور نماییم که می تواند تقریبا هر گونه چربی ای را از لایه ها و سوراخ های ریز سمعک جدا نموده و دستگاه سمعک ما را کاملا تمیز نماید.

    با تمامی این ها لازم است یک نکته دیگر را نیز مد نظر قرار دهیم، و آن این که هر چقدر هم ما از وسائلی پیشرفته و مدرن استفاده کرده، هر چقدر از روش های علمی و فنی و دارای هر سبک و سیاقی پیروی نماییم، باز هم می تواند تعداد و یا مقداری از چربی های داخلی گوش وجود داشته باشد که در قسمتی از سمعک ما باقی مانده و از طریق این روش ها ما قادر به جدا سازی آن ها نباشیم.

    در کنار این موارد، ممکن است استفاده از روش های معمول و وسائلی که از آن ها نام بردیم، باعث آسیب رسیدن به وسائل حساس و یا میکروفن سمعک ما نیز  گردند، به هر حال، نظر کارشناسان این مطلب می باشد که بهتر است به یک متخصص این امر که تخصص لازم را در این زمینه داشته و به قول معروف در این رشته حرفه ای می باشد و از وسائلی مخصوص و تکنیک های فوق العاده ای استفاده می نماید مراجعه نماییم.

    مزایای استفاده از افراد متخصص در تمیز کردن سمعک

    شما ممکن است تصور داشته باشید که هزینه ای اضافی خواهد بود هزینه ای که در این مسیر هزینه گردد. ممکن است با خود بی اندیشید که می توانید این هزینه را به صورت مجموع شده برای خرید یک دستگاه سمعک جدید هزینه نمایید. ولی لازم خواهد بود تا به شما توصیه نماییم که این دستگاه ها و این روش های پیشرفته ای که از سوی این دست از افراد به کار گرفته می شود اولا امکان استفاده شدن در منازل و از سوی شخص شما امکان پذیر نخواهد بود، از سوی دیگر، تنها استفاده از این روش ها و امکانات که البته معمولا سالی یک بار یا در نهایت دو بار توصیه می گردد، را به کار بریم کفایت ننموده و حتما نیز لازم است نظافت دستگاه و استفاده از روش های ارتقا دهنده طول عمر دستگاه از سوی خود شخص شما نیز رعایت گردد.

    این دستگاه ها و روش هایی که این افراد متخصص و حرفه ای از آن ها استفاده می نمایند می توانند به خوبی سمعک شما را تمیز نموده و تمامی جوانب و زوایای سمعک شما را ضد عفونی نمایند، از سوی دیگر، این دستگاه ها به صورتی ساخته می شوند که هیچ گونه آسیبی به سمعک، میکروفن و یا قسمت های حساس داخلی دستگاه شما وارد نساخته و بدون هیچ گونه مشکلی تمامی سطوح سمعک شما به خوبی و با دقت تمام نظافت خواهند کرد.