جدیدترین مقالات

    Blog detail

    25 پدیده بسیار هیجان انگیز از پدیده های طبیعی در روی زمین
    1400/3/11

    25 پدیده بسیار هیجان انگیز از پدیده های طبیعی در روی زمین

    کار بسیار ساده و راحتی خواهد بود که بخواهید در ماشین خود نشسته و به دفتر کار خود رفته و در نهایت بعد از ظهر ها نیز غرق در مغازه ها و فروشگاه ها گردیده و به طور کلی فراموش نمایید که موضوعی بزرگ تر، به مراتب زیباتر از آن جهانی که ما هر روزه آن را مشاهده می نماییم نیز وجود دارد.

    این در حالی است که در همین جهانی که ما در حال روزمره گی بر روی آن هستیم، به طور روزانه اتفاقاتی در حال رخدادن می باشد که نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید، حتی برخی از آن ها در همین نزدیکی شما در حال رخ دادن هستند و شما اصلا توجهی به آن ها ندارید.

    خوب اجازه دهید تا در همین جا سری به تعدادی از این پدیده های خارق العاده بزنیم. شاید هم بتوان ادعا کرد که این ها پدیده هایی هستند که حتی نمی توانند در ذهن شما جایی داشته باشند. البته کمی هم اطلاعات علمی در خصوص آن ها برای شما ارائه خواهیم داد.

    رعد و برق آتشفشانی

    رعد و برق آتشفشانی

    درست شنیدید، رعد و برق های آتشفشانی، یعنی آتشفشان ها می توانند رعد و برق تولید نمایند. مطالعه کردن و بررسی نمودن این مطلب کاری بسیار دشوار و سخت می باشد. ولی با تمام این احوال، محققان ایده های جالبی را در رابطه با دلایل به وجود آمدن این موارد تاکنون ارائه داده اند. یکی از رایج ترین این موارد اتفاقی است که در حین وقوع فوران های آتشفشانی به وجود می آید. این حجم فوران ها به حدی زیاد می باشد که باعث ایجاد شدن الکتریسیته ساکن شده و همین الکتریسیته ساکن است که باعث به وجود آمدن رعد و برق خواهد شد.

    رنگین کمان آتشین (البته نام علمی آن کمان های حاضر در افق آسمان است)

    رنگین کمان آتشین

    این آسمان بسیار زیبای رنگ آمیزی شده هیچ ربطی به آتش و یا اصلا آب ندارد، و از آن جایی که هوا و آسمان انسان ها را خیلی دوست دارند، این تصاویر بسیار زیبا را در کمترین زمان ممکن به انسان ها نشان می دهند.

     

    البته علت اصلی پدیدار شدن این گونه از ابر ها نور خورشید است و بس. زمانی که خورشید در دورترین فاصله خود از زمین در آسمان قرار می گیرد، نور آن ها از نوعی از بلورهای یخ زده ای که در ابر ها قرار دارند عبور کرده و شکل خاصی از ترکیب رنگ ها را برای ما به وجود خواهد آورد. درست است که این پدیده ای بسیار نادر و کم یاب می باشد، ولی در عین حال، دارای انواع و اقسام و اشکال بسیار متنوعی خواهد بود. هر چقدر شما از قطب های شمال و جنوب زمین فاصله بیشتری داشته باشید، ممکن است این پدیده را با اشکال متنوع تری مشاهده نمایید.

    هالوس ها در طبیعت

    هالوس ها در طبیعت

    این دقیقا هانند همان ابر های آتشین می باشد. هالوس ها زمانی اتفاق می افتند که بلورهای یخ موجود در ابرها در مکان درستی قرار گرفته باشند. این بلور ها معمولا بر روی ابرهای قرار گرفته در فواصل دور جای خواهند داشت. زمانی که ابرها در فاصله ای دور از زمین به صورتی قرار گیرند که انگار خورشید را محاصره کرده اند، باعث می شوند تا نور خورشید به بلورهای روی آن ها تابیده و شما شعاعی از نور خورشید را به صورتی حلقه زده و دایره شکل در دور آن مشاهده نمایید. معمولا این نور بصورت یک دایره و یا چند دایره تو در تو و متمرکز مشاهده می شوند.

    همین پدیده قادر خواهد بود تا در نور ماه نیز مشاهده شود. اگرچه، هالوس های دور ماه معمولا به رنگ سفید بوده و در اکثر اوقات هالوس های خورشیدی به صورت ترکیب رنگ های رنگین کمانی قابل ملاحظه خواهند بود.

    گردبادهای آتشین( تورنادوهای آتش) در طبیعت

    گردبادهای آتشین

    خوب دلیل این که چرا این پدیده این اسم را پیدا کرده است بسیار مشخص و واضح می باشد. چرا که ظاهر و نوع حرکت این پدیده به صورت یک گردباد است. منتهی گردباد ها از ابر و باد تشکیل می گردند، در این حالت، به جای ابر شما آتش را خواهید دید. آتش در گردباد های آتش به صورت یک گردباد ستون گردی را تشکیل داده و ستون های آتش را می توانید از فواصل دور نیز به راحتی مشاهده نمایید.

    مایکل واتکینز مسئول بخش پیش بینی هوا در روزنامه لوس انجلس تایمز، این ها را با این کلمات توصیه کرده است: آن ها زمانی پدید می آیند که باد باعث می شود تا شعله های آتش گرد شده و تشکیل یک ستون متحرک را بدهند.

    به طور سالیانه شما در سرتاسر ایالات متحده آمریکا می توانید حداقل یکبار این پدیده را به چشم خود ملاحظه نمایید. برخی از این ستون های آتش حتی می توانند تا 1000 پا نیز طول داشته باشند. ستون های آتش می توانند باعث گسترش آتش گردند، خطر اصلی این امر این خواهد بود که هم سرعت گسترش آن را افزایش داده و هم این که دیگر با به وجود آمدن ستون آتش، دیگر شعله های آتش آن ها به صورت مستقیم و مشخص حرکت نخواهند کرد، بلکه می توانند ذرات در حال سوختن و شعله ور را به صورت غیر قابل پیشبینی در هر جهتی گسترش داده و موجب افزایش میزان آتش سوزی گردند.

    پنی تنت ها در طبیعت

    پنی تنت ها در طبیعت

    پنی تنت ها در واقع نیزه های یخی می باشند. پنی تنت ها را معمولا در مناطق دارای سطح ارتفاع بالا می توانید ملاحظه نمایید، جاییکه در آن جا نور خورشید می تواند باعث شود تا با تابش مستقیم خود، قسمت های خاصی از یخ ها تبخیر شوند، و دیگر وارد فاز ذوب شدن نشده و بودن وارد فاز ذوب شدنف مستقیم به علت میزان و شدت تابش خورشید تبدیل به بخار خواهند شد.
    در واقع علت ایجاد این پدیده به این صورت است که نور خورشید به دلیل انعکاس داده شدن از سطح سفید این یخ ها، وارد قسمت های عمیق و فرو رفتگی ها شده و به علت انباشته شدن نور در این قسمت و ایجاد میزان قدرت تابش و حرارت بسیار بالا، باعث می شوند تا یخ های موجود در این قسمت ها بدون وارد فاز ذوب شدگی، تبدیل به تبخیر گردند.

    در واقع همین عدم توازن در سطح این یخ ها باعث می گردد تا نور با شدت بیشتری به قسمت های دارای عمق بیشتر تابانیده شده و از قله های این یخ ها فاصله بگیرد. و همین امر باعث می شود تا شدت عمل در این فرآیند بیشتر و بیشتر نیز گردد. پنی تنت ها در واقع حتی می توانند تا 15 پا نیز ارتفاع پیدا نمایند.

    مواد مذاب مو شکل

    مواد مذاب مو شکل

    مواد مذاب مو شکل در حقیقت نوعی بلور از جنس سیدروملین و یا تاکیلیت می باشند که به رنگ قهوه ای مایل به سیاه دیده می شوند شکل کلی آن ها شبیه به بازالت های روان است، و ریشه هایی از انتهای آن ها بیرون میزند که بر اثر هوا خوردگی خشک می شوند. نام این ساختارهای ریشه ای آکنلیت می باشد. این آکنلیت ها معمولا به انتهای زبانه های بیرون آمده از این سنگ های بازالتی خواهند چسبید. به صورتی که باعث می شود شما تصور نمایید که این آکنلیت ها به صورت مو از سنگ های مورد نظر بیرون آمده اند.

    متوجه هستم که شما احتمالا در حال فکر کردن به چه موضوعی می باشید. تصویر فوق، تصویری بسیار مناسب از این پدیده می باشد و دقیقا توصیفی مناسب را می توان از این پدیده که در این تصویر ملاحظه می نمایید را مشاهده نمود. به هیچ عنوان شما نمی توانید حتی تصور داشته باشید که این ها از آتشفشان خارج شده اند. ولی دقیقا این چنین است، این تصور از هووایی گرفته شده است. از کوده آتشفشانی کیلوا در جزایز هووایی.

    عملکرد باد در مواد مذاب 

    باد باعث می شود تا ذرات جدا شده از مواد مذاب را سرد کرده از بدنه اصلی جدا سازد، و باعث کشیده شدن و دراز شدن آن ها خواهد شد. در واقع شکل این ها دقیقا به همین خاطر می باشد. این ریشه ها حتی می توانند تا به میزان 6 پا نیز طول داشته باشند.

    البته این پدیده را در جزایر هووایی با نام پله می شناسند. پله در حقیقت نام خدای افسانه ای کوه های آتشفشانی است. این پدیده در کشور نروژ نیز قابل ملاحظه است. در نروژ به این پدیده موهای زنان جادوگر نامیده می شود.

    سالار دو اویونی

    سالار دو اویونی

    سالار دو اویونی در واقع صحرایی است از نمک که به دلیل حضور عنصر لیتیم پیلوت در ساختار این ماده، باعث می شود تا نور را منعکس سازد، این صحرا در کشور بولیوی قرار دارد. در حقیقت سالار دو اویونی بزرگ ترین صحرای نمکی جهان است. و تقریبا نیمی از مخازن لیتیم جهان در این منطقه قرار گرفته است.

    سالار دو ایونی در قسمت های مرکزی کشور بولیوی واقع شده است. این صحرا از دو نظر دارای اهمیت می باشد، اول این که بزرگ ترین صحرای نمکی دنیا به شمار می رود، این صحرا مساحتی به میزان 4000 مایل مربع را در اختیار دارد. و مورد دوم این که بزرگ ترین مخزن ماده لیتیوم جهان محسوب می شود. تقریبا نیمی از مخازن لیتیم جهان در این صحرا قرار گرفته است. لیتیم ماده ای است که در باتری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    در فصول پر بارش، ماده آب و خیس شدن این مدل از نمک ها موجب می شوند تا به میزان بسیار بالایی نور و تصاویر اطراف را بازتابش نمایند. و همانند یک دریاچه به نظر خواهد رسید.

    گله های هماهنگ سیکاداس ها

    گله های هماهنگ سیکاداس ها

    سیکاداس نوعی حشره شبیه به جیرجیرک می باشد. در صورتی که نزدیک اوهایو زندگی می کنید، که در محدوده ویریجینیای غربی واقع شده است. حتما تاکنون یکی از عجایب و پدیده های بسیار جالب طبیعی را مشاهده نموده اید. نام این پدیده سیکاداس های دوره ای (فصلی) می باشد.

    بسته به نوع نژاد آن ها، که معمولا نژاد رایج در این منطقه نژاد V شکل است، سیکاداس های فصلی چرخه عمر خود را به صورتی تنظیم کرده اند که در طی دوره عمر 13 الی 17 ساله زندگی خویش، در سال پایانی زندگی خود با مکیدن شیره هایی که از ریشه درختان خارج می گردد، خود را در زیر ریشه های درختان مدفون می سازند.

    طول عمر سیکاداس ها

    در حقیقت، این حشره دارای بیشترین میزان طول عمر ممکن در میان حشرات در سرتاسر فاره آمریکای شمالی می باشد. در حقیقت چرخه عمر آن ها به این صورت است که مرحله تولد، جفت گیری، تخم گذاری و تولید مثل و در نهایت مرگ همیشه با آن ها همراه بوده است. مشاهده گله منظم آن ها تقریبا هر 17 سال یکبار و در زمان مرگ آن ها در طی یک هفته تکرار می شود. در واقع چرخه بعدی و گله هماهنگ بعدی آن ها در سال 2033 به وقوع خواهد پیوست.

    کریستال های بیسموتی

    کریستال های بیسموتی

    بیسموتی در حقیقت نوعی فلز به رنگ خاکستری براق می باشد که به میزان بسیار زیادی فشرده شده است. می توان این پدیده را در مناطق مختلفی از کره زمین مشاهده نمود. آن ها همانند طرح های منظم و به صورت فرمول های ریاضیاتی تنظیم شده اند. مدلی از آن ها تحت عنوان پپتو – بیسمول از شهرت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد.
    در صورتی که شما این مدل از سنگ ها ذوب نمایید، و سپس به سرعت آن ها را مجددا سرد نمایید، ظاهر و شکل ظاهری این سنگ های بیسموث چیزی ببه صورت کریستال های مکعبی نامنظم تبدیل خواهد شد.

    آبشار خون در طبیعت

    آبشار خون در طبیعت

    آبشار خون یکی از خشک ترین مناطق در منطقه آنتراکتیکا به شمار می رود. دلیل اصلی این رنگ این آبشار وجود برکه و یا دریاچه ای در زیر آن می باشد. این دریاچه پر از باکتری هایی است که دانشمندان قصد انجام تحقیقاتی جامع بر روی آن را دارا می باشند. این باکتری ها بر عکس تمامی موجودات زنده به جای داشتن قند، دارای ماده ای به نام سولفات می باشند.
    این آب دارای میزان بسیار زیادی آهن است، در حقیقت این آهن به صورت زنگ زده می باشد. زمانی که این مواد آهنی در معرض هوا قرار می گیرند به این صورت یخ نمی زنند.

    رز صحرایی

    رز صحرایی

    این موضوع به هیچ عنوان یک شوخی نمی باشد، واقعا چیزی به اسم رز صحرایی وجود دارد. این شی در واقع شکل خاصی از گچ معدنی می باشد. این مدل از گچ معدنی بوسیله ماسه خشک که در سیلاب ها در جایی به صورت تصادفی انباشته می شوند تشکیل می گردد. تغییر حالت از وضعیت مرطوب به وضعیت خشک باعث می شود تا ماده کچ معدنی مورد نظر شکلی کریستال گونه پیدا کرده و این شکل از ترکیب دانه های ماسه و شن تشکیل می شود. در واقع این دانه های شن در این نوع ساختار گچی ای که به وسیله تغییر وضعیت سریع رخ داده است گیر خواهند کرد.

    انفجارهای بزرگ یخی

    انفجارهای بزرگ یخی

    در حالیکه وضعیت آب و هوایی کره زمین در حال تغییر می باشد، پدیده های جدیدی نیز در حال شکل گیری خواهند بود. ولی هیچ یک از این پدیده ها به صورتی پدیده ای که قرار است در رابطه با آن صحبت نماییم، انفجاری نمی باشند.

    این یک حقیقت علمی است که شما در صورتی که میزان گاز متان یخ زده و گیر افتاده در سطوح و لایه های زیر زمین به خصوص در منطقه سیبری گرما دهید، این گاز به حلت گازی اصلی خود باز گشته و سرانجام منجر به ایجاد سطح فشاری در حدی بسیار بالا خواهد شد که موجب به وجود آمدن انفجارهایی در سطح زیر زمین خواهد شد. این انفجارهای عظیم، باعث ایجاد سوراخ های بسیار بزرگی در سطح لایه های زیرین زمین شده و اولین این نوع از انفجار ها در سال 2013 ثبت شده است.

    اکالیپتوس های رنگین کمان

    اکالیپتوس های رنگین کمان

    این درختان در اندونزی و فیلیپین رشد می کنند. اکالیپتوس های رنگین کمانی به عنوان صمغ های رنگین کمانی نیز شناخته می شوند، احتمالا رنگین ترین نوع درختان بر روی سطح کره زمین می باشند. ظاهر عجیب آن به دلیل این خاصیت می باشد که پوست تیره آن به علت بالاتر رفتن سنش خود به خود افتاده و پوست جدیدی بر روی آن ظاهر می گردد.

    پوست جدید این درختان، به رنگ سبز روشن بوده و دربردارنده ماده ای به نام کلروفیل دو می باشد که معمولا برگ ها از این ماده برخوردار هستند. این ماده کلروفیل دو پس از مدتی به رنگ ارغوانی درآمده و در مرحله بعدی قهوه ای خواهند شد. با از دست دادن ماده کلروفیل دو این پوست جدید به رنگ قهوه ای تیره تبدیل خواهد شد. (مشابه این امر در پوسته درخت انگور نیز مشاهده می شود) این مطلب خود یکی از شگفتی ها محسوب می گردد، زیرا همین درخت سالیانه مقدار بسیار زیادی کاغذ سفید برای ما به ارمغان خواهد آورد.

    چشم صحرا در طبیعت

    چشم صحرا در طبیعت

    چشم صحرا در واقع ساختاری ریچتاتی می باشد چشم صحرا در کشور موریتانی واقع شده است. دانشمندان سعی دارند تا دلیلی علمی برای به وجود آمدن آن ارائه نمایند، تا کنون مستند ترین و مستدل ترین دلیلی که برای این پدیده ارائه شده است این می باشد که این چشم صحرا در واقع باقی مانده نوعی تپه و یا گنبد سنگی است که به دلیل فرسایش در حال حاضر از بین رفته است.

    در صورتی که این نظریه درست باشد، در این صورت، حتما لازم است این نوع از تپه ها بر اثر انباشته شدن گدازه های آتشفشانی که از سطح زمین خارج شده اند به وجود آمده باشد. این گدازه ها بر روی یکدیگر انباشته شده و تشکیل این تپه را داده باشند که در طی زمان براساس پدیده های طبیعی فرسایش یافته است.

    نکته جالب در خصوص این پدیده که هر لایه از این پدیده از عناصر مختلفی ساخته شده است. و نوع سنگ های موجود در آن با یکدیگر متفاوت می باشد. حتی برخی آن را “Almost Home” نیز نامیده اند، این آلموست هوم در حقیقت سیگنالی است که فضا نوردان برای یکدیگر ارسال می نمایند. علت اصلی این نام گذاری این نکته می باشد که نخستین بار این فضا نوردان بودند که این پدیده را بر روی زمین شناسایی نموده اند، چرا که شناسایی همچین پدیده ای از روی سطح زمین کاری بسیار دشوار خواهد بود.

    عیاشی بزرگ مارها

    احتمالا شما اصلا از مار ها خوشتان نمی آید. ولی چکار می کنید اگر بدانید که در حال حاضر و یا در طول تمامی زمستان ها هزاران مار بی آزاد در زیر پایه همین ساختمان های شما در حال گذراندن زمستان برای دسترسی به فصل بهار و گرم می باشند؟ این یک حقیقت در ایالت مانیتوبای کانادا می باشد. این منطقه خانه یکی از بزرگ ترین نژاد های مار در سرتاسر جهان می باشد. این گزارشی است که از سوی نشنال جیوگرافی مطرح شده است.

    در ماه می، آن ها به منظور جفت گیری از منازل و مخفی گاه های خود خارج شده و همیشه می توانید هزاران مار نر کوچک را به دور یک مار بزرگ ماده مشاهده نمایید. آن ها همیشه در این فصل از سال در کمین یافتن یک جفت ماده می باشند.
    این تصویر که شما مشاهده می نمایید در حقیقت تصویری است که در آن شما لازم است تا در جستجوی یافتن یک رشته اسپاگتی بزرگ در میان اسپاگتی های معمولی باشید.

    دریاچه نوترون به رنگ قرمز براق

    دریاچه نوترون به رنگ قرمز براق

    دریاچه نوترون در کشور تانزانیا واقع شده است. این دریاچه درجه حرارتی تا به میزان 140 درجه فارنهایت را به خود تجربه کرده است. البته این میزان حرارت موجود در این دریاچه را باید به دلیل حضور یک قله آتشفشانی در نزدیکی آن بشناسیم. این دریاچه به علت حضور بیش از حد ماده ای به نام آمونیا به حالت قلیایی کامل رسیده است.

    این بدان معنی است که تقریبا هیچ موجود زنده ای در آن وجود ندارد. تنها چند نوع ماهی که توانایی زندگی در شرایط سخت را دارا می باشند در این آب زندگی می نمایند. این ماهی ها در کنار نوعی میکروب که در واقع علت اصلی قرمز بودن این آب می باشند را باید تنها موجودات زنده در این دریاچه نامید.

    البته نوع کمیابی از فلامینگو نیز وجود دارد که از این نوع از ماهی ها تغذیه می نماید. البته این نوع فالمینگو نیز تقریبا رنگی مایل به سرخ دارد، و برخی آن را فلامینگو مخصوص این دریاچه می نامند، ولی شهرت آن به دلیل قرمز بودن رنگ آن نیست، بلکه به این خاطر است که تنها موجود گوشت خواری است که از این دریاچه تغذیه می نماید.

    هر جانوری که در این دریاچه میمیرد، با نوعی ماده به شکل سودای پخته پوشانیده می شود. ظاهر جسد این جانوران به دلیل جمع شدن این نوع از ماده بر روی سطح بدن آن شبیه به سنگ خواهد شد.

    گردباد دریایی

    گردبادهای دریایی ظاهری شبیه به تورنادو ها دارند که البته حجم بسیار زیادی آب به جای باد و گرد و خاک در آن غوطه ور می باشد. باید بدانید که این نوع از گردباد ها تنها زمانی تشکیل می گردند که بر روی سطح دریا ما شاهد طوفان های شدیدی باشیم. البته آن ها بر روی سطح آب های ارام و یا اقیانوس های بزرگ نیز تشکیل می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که باد حرکتی از سطح دریا به سمت اسمان داشته باشد. این نوع از گردباد ها در اکثر اوقات در قسمت هایی اطراف فلوریدا مشاهده می گردند. البته تعدادی از این نوع از گردبادها را در مناطق اطراف دریاچه بزرگ نیز مشاهده کرده اند.

    دسته درختان کلونال

    شبیه جنگل است نه؟ تمامی این درختان، که شما می توانید در میان آن ها گام بگذارید، در واقع تنها یک درخت می باشند.
    در زیر پوسته خاک، یک شبکه از ریشه های به هم پیوسته وجود دارد، که همگی به یک مرکز متصل شده اند. از بالا که نگاه کنید می توانید تا 47 هزار درخت را مشاهده نمایید.

    به این مدل از درخت می گویند سپیدار لرزان، علت این نامگذاری، لرزش سریع و دائم برگ های آن است. دسته برگ های آن ها بر روی یکدیگر باعث می شود تا ظاهری شبیه به دلقک (کلون) پیدا نمایند. اگرچه هر یک از آن ها نیز می توانند دارای جنسیت متفاوت باشند.

    این درختان، با عنوان پاندو شناخته می شوند،در واقع آن ها یکی از قدیمی ترین، و بزرگ ترین ارگانیزم های روی کره خاکی می باشند. ولی باید گفت ریشه آن ها احتمالا در حال حاضر تبدیل به توده ای بسیار حجیم شده است.

    دریاچه موراکابیو پایتخت رعد و برق جهان

    دریاچه ماراکابو در کشور ونزوئلا بیشتر از هر جای دیگری از جهان رعد و برق را تجربه می کند. در حقیقت، سنگ هایی به نام سنگ های رعد و برق وجود دارند، این سنگ ها در طی سال تعداد 300 روز رعد و برق را تجربه خواهند کرد. البته براساس گزارشی از سوی سازمان ناسای آمریکا این منطقه، منطقه ای بسیار طوفان خیز بوده و علت آن را باید بادهای سرد و گرم ناشی از جریان هوای مرطوب دریایی و خشک کوهستانی دانست. این ترکیب گرما و سرما موجب به وجود آمدن رعد و برق خواهد شد.

    شعله آتش دائمی در زیر آبشار

    در قسمت های شمالی شهر نیویورک در نزدیکی مرز کانادا، یک آبشار کوچک وجود دارد که در زیر آن یکی از عجایب بزرگ جهان قرار دارد. یک شعله آتش که طولی به میزان 8 اینچ را دارا می باشد.

    در پشت این آبشار یک شعله و مخزن خروجی گاز طبیعی وجود دارد، و این مخزن خروجی گاز طبیعی در واقع منبع تغذیه این آتش محسوب می گردد.

    به اندازه کافی این شعله به وسیله سنگ های غاز پوشش داده شده است تا قطرات آب ناشی از آبشار نتواند باعث خاموشی آن گردد. اگرچه در صورتی که خاموش نیز گردد، صخره نوردانی که از آن جا می گذرند باز هم آن را شعله ور می سازند. اگرچه این شعله های آتش 100 درصد طبیعی به شمار نمی روند، ولی زیبایی و عجیب بودن آن باعث شده است تا ما آن را در این مقاله به شما معرفی نماییم.

    این نشتی گاز شعله ور در حقیقت امری بسیار عادی محسوب می گردد، ولی این موضوع، امری بسیار جدید و غیر عادی و در عین حال زیبا به شمار آمده و تصویری بسیار جذاب را جهت عکاسان تشکیل داده است.

    دریاچه خال خالی

    دریاچه خال خالی در کشور کانادا واقع شده است. این شکل از دریاچه در فصل تابستان آن شهرت دارد. در واقع علت اصلی آن ایجاد خال خال هایی معروف به پولکا دات می باشد.
    دلیل این ظاهر عجیب این دریاچه تبخیر شدن آب دریاچه در فصل تابستان است. این باعث می شود تا به جای آب جاری و یک دست مجموعه دایره های کوچک تر و رنگی را مشاهده نماییم. البته این آب سرشار از مواد معدنی نیز می باشد.
    البته این دریاچه برای انجام تحقیقات فضایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا مشابه با شکل اب های نقطه ای در کره مریخ می باشد. دانشمندان از این دریاچه برای انجام تحقیقات در خصوص دلیل از بین رفتن آب های کره مریخ استفاده می نمایند.

    بز های مراکشی

    بز های مراکشی به خوبی آموخته اند که بر روی درخت ایستاده و یا از درخت بالا بروند. دلیل این امر دسترسی داشتن به برگ های تازه می باشد. این امر به خصوص در فصل پاییز بیشتر ملاحظه می گردد.
    کشاورزان محلی، این نوع از بز ها را به خوبی دوست دارند، این دوست داشتن به حدی رسیده است که آن ها بیشتر از سابق میل به پرورش این مدل از بز ها را از خود نشان می دهند.

    ابر های ناکرو

    این نوع از ابرها را معمولا در مناطق نزدیک به قطب ها مشاهده می نمایید. ابرهای ناکرو در ارتفاع بسیار بالایی از سطح اتمسفر قرار می گیرند، جاییکه هوا در آن جا سرد و خشک است. نور و تابش نور در آن منطقه به شدت رنگی به نظر رسیده و باعث می شود تا به نظر خورشید پایین تر از سطح ابرها برسد. در واقع آن ها باعث می شوند تا نور خورشید از میان آن ها به زمین بازتابانیده شود. متاسفانه در عین زیبایی، این ابرهای ناکرو، باعث اسیب رسانیدن به لایه ازون کره زمین نیز می گردند.

    ساحلی با شن سبز

    احتمالا در صورتی که شما در یک ساحل استوایی باشید، ملاحظه همچین منظره ای چندان عجیب به نظر نمی رسد، پاپاکوئلا در واقع به خاطر همین شن های ساحلی سبز رنگ است که شهرت دارد. این سواحل در جزایر هووایی واقع شده اند. تنها تعداد معدودی از سواحل وجود دارند که دارای شن های سبز رنگ می باشند. این رنگ بسیار جالب از سنگ های زیتونی این سواحل به وجود آمده اند. این سئگ ها براثر فوران های آتشفشانی به سطح زمین رسیده اند.

    دسته  پرنده سار ها

    یک پرنده سار به تنهایی به هیچ عنوان موجودی جالب و قابل توجه به شمار نمی رود. ولی در صورتی که صد ها عدد از این سار ها را در کنار یکدیگر ملاحظه نمایید، می توانید شاهد یک رقص بسیار زیبا و هماهنگ در هوا گردید. در واقع نام این ترکیب بسیار زیبا را خورشید سیاه گذارده اند. دسته سار ها در سرتاسر اروپا و آمریکا قابل مشاهده می باشند. بخصوص در کشور انگلستان. اگرچه نسبت به 40 سال پیش، میزان جمعیت آن ها یک سوم شده است. ترکیب و نوع پرواز هماهنگ این نوع از پرنده می تواند از نقش ها و قواعد خاصی ای برخوردار باشد.