جدیدترین مقالات

    Blog detail

    رفع بوی بد جاکفشی
    99/11/21

    برای از بین بردن بوی بد جاکفشی چیکار باید کرد؟

    جاکفشی واقعا امروزه هم موجب راحتی بیشتر در منازل گردیده و هم اینکه باعث می شود تا جمع وسائل تزیینی در منزل شما تکمیل گردیده و بتوانید به زیبایی و هر چه زیبا تر شدن منزل خود نیز ببالید. جاکفشی ها امروزه جایگاهی تقریبا غیر قابل توصیف در میان وسائل تجملی را پیدا کرده اند و از همین رو روز به روز به اهمیت آن ها افزوده شده و هر روز بیش از پیش افراد بیشتری در صدد یافتن و بهره گیری از آن ها می باشند. می توانیم این موضوع را به راحتی حتی در منزل خودمان نیز متوجه گردیم.

    در این مقاله تلاش داشته ایم تا رایج ترین و علمی ترین روش های ممکن در این خصوص را به شما ارائه نموده تا شما بتوانید از طریق این روش های پیشنهادی که در این مقاله با آن ها آشنایت پیدا خواهید نمود به راحتی با این مسئله کنار آمده تا بتوانید هم از زیبایی و دکوراسیونی که حضور جاکفشی مورد علاقه شما به محیط اطراف می بخشد لذت برده و هم بتوانید به بهترین شکل ممکن به وضعیت کفش های خود در داخل منزل لذت ببرید.

    از قدیم گفته اند که بهترین روش برای انجام کاری پیش گیری از وقوع حالت های بد است، برای پیشگیری بهتر، همیشه روش مناسب، یافتن علل و علت های مشکل بوده تا با شناسایی آن ها بتوانید از بوجود آمدن زمینه های ایجاد و بروز مشکل جلوگیری کرده و به این ترتیب با هزینه دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مقابله نمایید، باید این مطلب را بصورت شعار در نظر نگرفته و آن را به عنوان هدف و برنامه اصلی همواره در زندگی خود به کار بندید.

    جاکفشی

     

    جاکفشی ها امروزه جایگاهی ثابت را مخصوص در قسمت ورودی منازل به خود اختصاص داده اند، وضعیت به صورتی گردیده است که تقریبا هرگاه متوجه حضور جاکفشی در منزلی نگردیم، احساس می کنیم که چیزی کم است.

    وظیفه اصلی جا کفشی ها جمع آوری و نظم بخشی به پا پوش های مختلف موجود در یک منزل می باشد، این پا پوش ها می توانند اعم از دمپایی، کفش های زنانه و مردانه، کفش های بچه گانه، پوتین ها، بوت ها، چکمه ها و بسیاری دیگر از موارد نیز گردد.

    جاکفشی ها مخصوص کفش هایی که مدت زمان زیادی در پای انسان باقی مانده باشند همانند کفش کار، و یا زمانی که از مسافرتی دور دست باز گشته اید، همیشه باعث پیچیدن بوی بدی در منزل می گردند، و در واقع منزل را کثیف نمایش خواهند داد.

    یکی از مشکلات استفاده جاکفشی در منزل

     

    یکی از مشکلات بزرگ جاکفشی ها این است که در صورت بسته بودن محیط آن، این بو در داخل آن ها پیچیده و باعث ایجاد وضعیتی زننده در داخل فضای منزل می گردند. شما همواره احساس خواهید نمود که بوی بدی در فضای منزل شما در حال گردش است، و حس کثیف بودن خانه دائم در ذهن شما بوجود خواهد آمد.

    بسیاری براساس همین موضوع به این نتیجه رسیده اند که جاکفشی را در داخل فضای منزل نگهداری ننمایند، و بهتر است آن را در محوطه پشت درب منزل قرار دهند.درست است که قرار داشتن جاکفشی در داخل منزل ممکن است باعث ایجاد و گردش بویی بد در داخل فضای منزل گردد، ولی با این وجود نیز می توان راه حل هایی را برای این مشکل پیدا کرد و اساسا نیازی نیست تا کل فضای منزل را برهم زنید تا بتوانید از شر بوی بدی خلاص گردید، ابداعاتی در زمینه طراحی جاکفشی صورت گرفته است که از طریق آن ها شما قادرید تا کفش های حتی کثیف و بد بوی خود را قرار داده و دیگر مورد اذیت و آزار بوی بد کفش ها و یا انباشته شدن آن ها در داخل فضای منزل نیز نباشید.

    علت بو گرفتن جاکفشی

     

    علل اصلی بو گرفتن یک جاکفشی در داخل فضای منزل همواره می تواند براساس سه مطلب صورت پذیرد:

    - علت اصلی و پایه ای ایجاد بو بوسیله کفش ها را باید تجمع و یا همان کلونی سازی باکتری ها در داخل کفش نامید.

    - علت دیگر را که در واقع می تواند با علت قبلی نیز هم ریشه باشد باید تجمع گرد و خاک و آلودگی ها بر روی کفش ها نامید.

    - علت سوم هم تقریبا شبیه به دو مورد قبلی است و می تواند با آن ها یکی تصور شود و این علت کثبف بودن کفش ها می باشد.

    بوی بد کفش در جاکفشی

     

    شاید تصور کنید که این هر سه یک مطلب باشد، ولی در واقع هر یک از آن ها موضوعی متفاوت است، هر چند که بشدت با یکدیگر در ارتباط می باشند. یک کفش می تواند گرد و خاک داشته باشد ولی در عین حال در زمانی که ما قصد داریم آن را تمیز کنید هنوز باکتری ای بر روی آن کلونی نکرده باشد، در واقع کلونی کردن باکتری ها در جایی صورت می پذیرد (در این جا مطلب و موضوع مورد بحث ما کفش است) که کثیف بوده تا بتواند از آن بهره گرفته و در آن جا به راحتی کلنونی نماید.

    حال که علت اصلی بوی بد کفش و در ضمن انباشت آن در جا کفشی را درک نمودید می توانید از این روش هایی که در این جا به شما معرفی می نماییم بهره گرفته و از کلونی سازی به صورتی موثر و کارآمند جلوگیری نمایید. البته در ضمن جلوگیری از کلونی سازی از انباشت بوی بد در داخل فضای یک جا کفشی که بصورت بسته طراحی شده است نیز جلوگیری نمایید.

    رفع بوی بد جاکفشی با سودای جوش داده شده

     

    روش نخست را اصطلاحا روش استفاده از سودای جوش داده شده می نامیم،سودای جوش داده شده را یک واژه در ادبیات استفاده از مواد تمیز کننده محسوب می گردد، زمانی که سودای جوش داده شده را بر روی کفش ها می ریزید، و آن ها را در داخل فضای بسته یک جاکفشی قرار می دهید.

    باعث می شود تا خواص از بین برنده بوی سودای جوش داده شده تمامی بو های کفش را از آن گرفته و آن را بصورتی کاملا بی بو در اختیار شما قرار دهد. نکته مهم در این جا این است که به خاطر داشته باشید که قبل از پوشیدن و استفاده مجدد از آن کفش، این مواد را از آن خارج کرده و سپس شروع به استفاده از آن نمایید.

    استفاده از الکل برای رفع بوی بد جاکفشی

     

    بیاد داشته باشید که الکل همیشه بزرگ ترین دشمن باکتری ها بوده است، هیچ باکتری ای قادر نیست که در مجاورت الکل به زندگی خود ادامه دهد، و تقریبا تمامی انواع باکتری ها در حضور الکل چاره ای جز مرگ نخواهند داشت. این مطلب ناشی از خاصیت ضد باکتری بودن الکل می باشد.

    این باعث می شود تا باکتری ها از فضای داخل کفش شما دور مانده و دیگر قادر به کلونی سازی در داخل کفش شما نباشند، و حتی اگر کفش شما کقیف نیز باشد، هیچ باکتری ای در داخل فضای بسته آن شروع به کلونی سازی نخواهد نمود. البته بیاد داشته باشید تا از مقدار بسیار کمی الکل استفاده نمایید، در صورتی که از میزان زیادی الکل در داخل کفش استفاده نمایید مجددا فضای بسته داخل جاکفشی موجب می گردد تا این بار بجای بوی بد کفش، این بوی بد الکل باشد که باعث آزار به آرامش شما گردد.

    رفع بوی بد جاکفشی با برگه های خشک کن

    از برگه های خشک کن استفاده نمایید، از لایه های برگه شکل خشک کن به دور کفش های خود استفاده نمایید. این باعث می شود تا رطوبتی که از طریق پای شما به داخل کفش منتقل می گردد کاهش یافته و به این طریق میزان رطوبت داخلی کفش شما نیز کاهش یابد، در کل باید این حقیقت را در این جا عنوان نماییم که باکتری ها در جایی کلونی خواهند کرد که مقدار کافی رطوبت در آن جا حضور داشته باشد، در این صورت باکتری ها فضای لازم جهت کلونی سازی را بدست خواهند آورد.

    به همین دلیل که باکتری ای در داخل کفش های شما کلونی نمی کند، کفش های شما نیز بو نخواهد گرفت. و در کنار آن نیز البته جاکفشی شما نیز بد بود نخواهد گردید.

    پودر بچه برای رفع بوی بد جاکفشی

     

    پس از کندن کفش ها سعی کنید به داخل فضای آن پودر بچه ریخته تا از انباشت بو و تجمع باکتری که منجر به کلونی سازی آن ها خواهد شد جلوگیری نمایید. هر باری که از کفش استفاده می نمایید پودر در داخل آن ریخته و فضای آن را از کلونی سازی باکتری ها آری نمایید.

    پودر مخصوص بچه ها نیز دارای خاصیتی ضد باکتری همانند الکل می باشد، و در کنار خاصیت ضد باکتریایی خود باعث می گردند تا بوی بد کفش ها نیز در داخل جاکفشی انباشت نگردیده و در ضمن بر خلاف الکل که بوی تند و زننده ای را دارد، پودر بچه اتفاقا بوی خوش و دل نشینی داشته و باعث مناسب شدن هوای داخل جا کفشی شما نیز خواهد شد.

    رفع بوی بد جاکفشی با چای کیسه ای

     

    از چای کیسه ای استفاده نمایید، زمانی که کفش شما کثیف و بد بو می شود، شما دوست نخواهید داشت تا از آن ها استفاده نمایید، سعی می کنید تا آن ها را کنار گذارده و از کفش های جدید استفاده نمایید، در این صورت به شما توصیه می کنیم تا یک قطعه چای کیسه ای در داخل آن ها قرار دهید.

    چای کیسه ای می تواند تمامی بو های بد را به خود جذب نماید، و به موثرترین شکل کمک می کند تا فضای داخلی جاکفشی شما از بوی بد خلاصی یافته و دیگر کفش هایی که مدت ها نیز می باشد که در داخل فضای بسته جا کفشی باقی مانده است نیز هیچ بوی بدی از خود بروز نمی دهند. در صورتی که چای کیسه ای جوش داده شده را در داخل فضای جاکفشی قرار می دهید اجازه ندهید این عمل بیش از یک ساعت به طول بی انجامد و پس از یک ساعت آن را خارج نمایید.

    خلاصی از بوی بد جاکفشی

     

    بیاد داشته باشید می توانید با کمک و بهره گیری از این توصیه ها دیگر از بزرگ ترین نگرانی خود یعنی ساطع کردن بوی بد از سوی جا کفشی در داخل فضای منزل جلوگیری نموده و به این ترتیب بزرگ ترین نکته منفی حضور جاکفشی در داخل منزل را از بین برده و می توانید با خیال راحت جاکفشی را در داخل فضای منزل خود قرار داده و به بهترین شکل ممکن از آن بهره برداری نمایید و از زیبایی آن بهره گرفته و در کنار آن می توانید دکوراسیون منزل خود را نیز تکمیل نمایید.

    در ضمن از شر بوی بد داخل فضای جاکفشی نیز جلوگیری نمایید و در کنار این مطلب نیز از پیچیدن این بو نا خوش آیند در داخل فضای منزل خود نیز جلو گیری به عمل آورید.به این ترتیب می توانید با خیال راحت از جدیدترین طرح های ممکن جاکقشی بهره برداری نموده و به بهترین شکل ممکن از آن در جای مناسبی درون منزل خود بهره برداری نمایید و زیبایی منزل خود را نیز با استفاده از این وسیله تجملی که البته بر خلاف وسائل تجملی بسیار هم کارامند است بهره برداری نمایید.